وزیر صنعت برای چندمین بار در روزهای اخیر بار دیگر به مدیران عامل دو خودروسازی بزرگ هشدار داد.

مهدی غضنفری با بیان اینکه اتمام حجت با مدیران عامل دوخودروسازی بزرگ کشور انجام‌شده، افزود: آنها موظف هستند انواع برندها و مدل‌های مورد نیاز مردم را به فراوانی تولید کنند تا بازار دچار التهاب نشود.به گزارش ایرنا، مهدی غضنفری روز سه‌شنبه در حاشیه نشست ارتباط صنعت و دانشگاه با اشاره به وضعیت بازار خودرو و اقدامات نظارتی در این خصوص، اظهار داشت: این اتمام حجت با مدیران عامل دو خودروسازی بزرگ کشور انجام شده که موظف هستند انواع برندها و مدل‌های مورد نیاز مردم را به فراوانی تولید کنند. وی تأکید کرد:

خودروسازان از کمبود نقدینگی یا عدم‌دریافت تسهیلات بانکی به‌عنوان مشکل یاد می‌کنند که ما سعی کردیم تمام مصوبات لازم را برای رفع مشکلات آنها دریافت کنیم، بنابراین انتظار می‌رود هیأت مدیره و مدیران این دو شرکت مجدانه وارد شوند و اجازه ندهند با عرضه ناکافی دوباره بازار دچار التهاب شود.

وی در مورد امکان کاهش تدریجی قیمت خودرو در آینده بیان کرد: اگر قیمت فروش خودرو بالاتر از قیمت محاسباتی باشد، نرخ‌ها به‌تدریج کاهش پیدا می‌کند. وی همچنین در مورد تعرفه واردات خودرو گفت: در حال حاضر تعرفه واردات خودرو 45درصد است و طبق مصوبه دولت سالانه پنج درصد از این میزان کاسته می‌شود.

کد خبر 201225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز