همشهری آنلاین: معاون کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به این‌که کالاهای اولویت 9 مشمول دریافت ارز مبادله‌ای شدند، افزود: براین اساس از این پس کالاهایی مانند فلزات گرانبها (طلا و نقره)، موبایل، لپ تاپ، موتورهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی.سی و برخی از لوازم خانگی با ارز مبادله‌ای وارد خواهند شد.

کیومرث کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که واردات فلزات گرانبها از جمله طلا با ارز مبادله‌ای می‌تواند باعث ایجاد پشتوانه مالی شود و اقدام مثبتی است، افزود: خروج طلا هم چنان منوط به دریافت تاییدیه از بانک مرکزی است.

او با اشاره به این‌که با ورود کالاهای اولویت 9 در مرکز مبادلات ارزی فشار به بازار آزاد کاسته می‌شود، گفت: به این ترتیب تمام کالاهای وارداتی از این پس به جز اولویت 10 که ثبت سفارش آن متوقف شده، ارز مورد نیازشان توسط دولت تامین می‌شود.

وی افزود: به این ترتیب دیگر تقاضای بلاتکلیفی برای دریافت ارز مورد نیاز برای واردات باقی نمی‌ماند و فشار تقاضا به بازار ازاد ارز نیز کاهش می‌یابد.

کرمانشاهی با بیان این‌که هیچ تغییر جدیدی در اولویت‌بندی کالاهای وارداتی رخ نداده است، اضافه کرد: کالاهای اولویت 1 و 2 هم‌چون گذشته برای واردات ارز مرجع دریافت می‌کنند و کالاهای اولویت 3 تا 9 هم ارز مبادله‌ای می‌گیرند.

او درباره‌ی کالاهایی که در اولویت 9 مشمول دریافت ارز مبادله‌ای برای واردات شده‌اند، توضیح داد: فلزات گرانبها، خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی.سی، موبایل، لپ تاپ و برخی از لوازم خانگی مورد نیاز مردم که بادوام بوده اما لوکس نیست، مشمول دریافت ارز مبادله‌ای برای واردات شدند.

کد خبر 199063
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز