مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکایی‌ها درپی موفقیت ناسا در فرود آوردن کاوشگر کنجکاوی بر روی مریخ، اکنون درباره اکتشافات مریخی بسیار خوشبینند و اطمینان دارند انسان تا دو دهه دیگر به مریخ خواهد رفت.

کوسه

بر اساس گزارش دیسکاوری، موسسه‌ای بین‌المللی به نام Phillips & Company با انجام نظرسنجی از هزار و 101 نفر درباره حضور انسان در مریخ سوال کرد. نتایج این نظرسنجی نشان داد 71 درصد از افراد اطمینان دارند که آمریکا طی دو دهه آینده فضاپیمایی سرنشین‌دار را بر روی مریخ فرود خواهد آورد.

همچنین طی این نظرسنجی داوطلبان پس از اینکه دریافتند ناسا دو کاوشگر فعال بر روی مریخ دارد، احتمال دادند که دولت آمریکا 2.4 درصد از بودجه فدرال را صرف ناسا خواهد کرد. درحال حاضر آمریکا درحدود 0.5 درصد از بودجه فدرال، مبلغی در حدود 17.7 میلیارد دلار را به ناسا اختصاص داده‌است، این درحالی‌است که بودجه تخصیص داده‌شده به ناسا در دوره انجام ماموریت‌های آپولو در دهه 60، درحدود 2.8 درصد بوده‌است.

نکته جالب توجه دیگر درباره نظرسنجی اخیر این است که 75 درصد از افراد اعلام کردند با افزوده شدن بودجه فدرال تخصیص داده شده به ناسا کاملا موافق یا موافقند زیرا به اعتقاد آنها تخصیص یک درصد از بودجه فدرال برای تامین هزینه‌های ماموریتی به سوی مریخ ارزشمند است.

فرود آمدن انسان بر روی مریخ، بسیار پرهزینه‌تر از فرود آمدن روباتی یک تنی بر روی سیاره سرخ است و از این رو درصورتی که مردم آمریکا خواهان تماشای فرود یک انسان بر روی مریخ هستند، باید برای افزایش بودجه فدرال ناسا به نمایندگان خود فشار بیاورند.

کد خبر 201113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز