همشهری آنلاین: یک فرد در اعتراض به اشغالگری آمریکا، دو لنگه کفش خود را به سمت دیپلمات سابق آمریکا در عراق که در حال سخنرانی در مجلس عوام انگلیس بود، پرتاب کرد.

پذیرایی از دیپلمات سابق آمریکا در عراق با 2 لنگه کفش

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، «پل برمر»، دیپلمات سابق آمریکا در عراق در حال سخنرانی در اتاق کنفرانس کاخ «وست مینیستر» در مجلس عوام انگلیس بود که یک معترض به سمت او دو لنگه کفش پرتاب کرد.

فرد معترض قبل از آنکه کفش اول را پرتاب کند، گفت که پیامی از «صدام حسین» رئیس‌جمهور مخلوع عراق دارد و سپس کفش خود را به سمت برمر پرتاب کرد اما این دیپلمات آمریکایی خیلی سریع شانه خالی کرد.

مأموران امنیتی خیلی سریع تلاش کردند فرد معترض را دستگیر کنند، و فرد معترض کفش دوم را پرتاب کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که فرد معترض در عراق بزرگ شده است.

برمر که پس از سقوط صدام حاکم آمریکایی عراق نام داشت قبل از آنکه سخنرانی خود را از سرگیرد، نیشخندی به فرد معترض زد زیرا او موفق نشده بود با کفش خود به هدف بزند و گفت: اگر می‌خواهی اینچنین کارهایی انجام دهی، باید هدف‌گیری‌ ات را تقویت کنی.
برمر برای اینکه آمریکا را یک حامی دموکراسی نشان دهد، افزود: اگر این اقدام در زمانیکه صدام حسین زنده بود انجام می‌گرفت، تا حالا این فرد معترض زنده نمانده بود.

در سال 2008، «جرج بوش»، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا که برمر را بعنوان نماینده آمریکا در عراق منصوب کرده بود، قربانی حمله با کفش شد و زمانیکه به بغداد سفر کرده بود، یک خبرنگار کفش خود را به سمت او پرتاب کرد.

پذیرایی از دیپلمات سابق آمریکا در عراق با 2 لنگه کفش

ماجرای مجلس عوام انگلیس به این شکل آغاز شد که پس از آنکه برمر درباره دفاع از آزادی و دموکراسی در قرن 21 سخنرانی کرد، آماده شد تا به سوال حاضران پاسخ دهد. در این زمان یک نفر بلند شد و خود را فردی معرفی کرد که در عراق بزرگ شده و در سال 2005، پس از آنکه آمریکا کشورش را تخریب کرد، به انگلیس آمد.

این فرد معترض گفت: من دو پیام دارم، یکی از طرف صدام حسین و یکی از طرف مردم عراق. و پس از اینکه گفت: این پیغام من است، لنگه کفش اول را به سمت برمر پرتاب کرد.

کفش اول به سمت برمر پرتاب شد ولی او خود را کنار کشید و لنگه کفش دوم نیز به این دیپلمات سابق آمریکایی برخورد نکرد.
فرد معترض زمانیکه توسط مأموران امنیتی دستگیر شد، برای نشان دادن اعتراض خود فریاد می‌زد: شما (آمریکا) کشور مرا تخریب کردید. لعنت به شما. لعنت به دموکراسی.

در پی سقوط صدام حسین در حمله سال 2003 آمریکا جورج بوش رئیس جمهور وقت «پل برمر» را به عنوان حاکم غیر نظامی برای اداره امور عراق منصوب کرد.

اکثر کارشناسان معتقدند تصمیمات یکجانبه او در منحل کردن ارتش عراق عامل گسترش تهاجمات و خشونت‌ها در عراق است.

پیشتر نشریه تایمز از حیف و میل 9 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی عراق توسط پل برمر خبر داده بود.

کد خبر 200855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز