خبر اول، نمی‌دانم تو مشتری «آسمان دژ 2» هستی یا نه؟ اگر هستی مژده که این بازی، یکی از پنج نامزد نهایی هشتمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی بازی‌های آنلاین پرمخاطب شده است.

«آسمان دژ2» در راه فتح آسمان‌های جهان

این مسابقه، سالانه با حضور ده‌ها تیم حرفه‌ای از سراسر جهان در کشور آلمان برگزار می‌شود و حالا نخستین‌بار در تاریخ صنعت و هنر بازی‌سازی ایران است که یک بازی ایرانی موفق می‌شود که در چنین مسابقه‌ای شرکت کند و از آن بالاتر به مرحله‌ی نهایی هم برسد.

اهمیت این خبر وقتی بیش‌تر می‌شود که بدانیم تا به حال ساخت بازی‌‌های رایانه‌ای موفق، معمولاً منحصر به کشورهایی مثل آمریکا، چین، آلمان و در مراحل بعد روسیه و مالزی بوده است.

خبردوم این که، اگر از دوستداران بازی‌های رایانه‌ای هستیم وبه این بازی علاقه داریم، می‌توانیم به آن رأی بدهیم تا جایزه‌ی مخاطبان را بگیرد. البته نتیجه‌ی نهایی مسابقه چهارشنبه‌ی آینده (25 بهمن) اعلام می‌شود و خوب است ما زودتر بجنبیم و در این چند روز باقی‌مانده رأی بدهیم.

برای رأی دادن باید به سایت مسابقه به این نشانی زیر برویم و نام «AsmandezII» را در آن وارد نماییم:

http://www.mmooftheyear.com/vote#89x6974

یادمان باشد با هر ای‌میل فقط یک‌بار می‌توانیم در رأی‌گیری شرکت کنیم. وقتی با نشانی مذکور، وارد سایت می‌شویم، در بخش انتخاب طبقه‌بندی(Select a Category)، عبارت (Best Indie Game presented by InnoGames) را انتخاب می‌کنیم. بعد در بخش جست‌و‌جو (Find Game) ، نام بازی (AsmandezII) را تایپ می‌کنیم. بعد از نام بازی، روی گزینه‌ی (Next Step) کلیک می‌کنیم تا به صفحه‌ی بعد برویم. حالا باید ای‌میل خود و متن تصویرى امنیتى را وارد کنیم و دوباره گزینه‌ی (Next Step) را بزنیم. در این مرحله یک ای‌میل تأیید برایمان فرستاده می‌شود که باید به ای‌میل خود سری بزنیم و آن را تأیید کنیم. در مرحله‌ی آخر، باید گزینه‌ی (Accept) را تیک بزنیم و روى گزینه‌ی (Verify Vote) کلیک کنیم.

بد نیست بدانید که سازندگان «آسمان دژ2» یک گروه 15نفره‌اند و باید با چهار شرکت خارجی رقابت کنند که هریک به‌طور متوسط بیش از 100 کارمند دارند. پیشینه‌ی ساخت و ارائه‌ی یک بازی آنلاین کاملاً ایرانی، ظاهراً به سال 1388 برمی‌گردد. زمانی که تیم بازی‌ساز شرکت «توسعه‌گر شبیه‌ساز» به سرپرستی مهندس فرزام ملک‌آرا، نخستین بازی آنلاین ایرانی با نام «آسمان دژ» را معرفی کرد.

 تولید نسخه‌ی نخست این بازی حدود دو سال کار و هزاران ساعت آزمایش لازم داشت و حالا علاوه بر رایانه روی گوشی همراه و تبلت نیز قابل دسترس است و علاقه‌مندان می‌توانند به دو زبان فارسی و انگلیسی مشغول بازی شوند.

«آسمان دژ» جزو بازی‌های پرمخاطب آنلاین تحت مرورگر(MMO) است و صدها نفر می‌توانند در آن واحد به بازی بپیوندند، امتیاز بگیرند، آن را موقتاً ترک کنند و با حفظ امتیازهایشان دوباره برگردند.

نسخه‌ی دوم بازی یا «آسمان دژ2» که حدود یک ماه قبل به کاربران ارائه شد از ظرفیت‌های فنی و تکنیکی بسیار بالاتری برخوردار است، امنیت بیش‌تری برای مخاطبان تضمین می‌کند و قصه‌ی جذاب و هوشمندانه‌ای را روایت می‌کند. داستان کهکشانی و استراتژیک این بازی در سال 2808 رخ می‌دهد، یعنی زمانی که به دنبال وقوع جنگی شوم میان انسان‌ها و روبات‌ها، بشر مجبور به یافتن سرپناهی در کرات دیگر شده است.

پیش از این، «آسمان دژ» به‌عنوان بهترین بازی آنلاین ایران در دوره‌های پنجم و ششم جشنواره‌ی رسانه‌های دیجیتال (1390 و 1391) برگزیده شده بود.

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 687

کد خبر 200774
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز