جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 20 بهمن تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد.

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز گفت: یکی از چیزهایی که باید از آن ترسید اختلاف و فراموش کردن مردم است.

وی با اشاره به اینکه امروز توطئه اخیر دشمن همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ایجاد اختلاف است افزود: دشمن می‌خواهد مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازد و مسلمان به دست مسلمان کشته شود. این خطر بزرگی است.

وی ادامه داد: توطئه دیگر دشمن فشار اقتصادی است که می‌خواهد فشار اقتصادی را آنقدر زیاد کند به امید آنکه بتواند مردم را از نظام جدا و خسته کند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به این که مشکل اصلی مصر و سوریه و عراق اختلاف داخلی است بیان کرد: مشکل آنها آمریکا و اسرائیل نیست تفرق مشکل اصلی است که مسلمانان را به جان یکدیگر می‌اندازد و اگر متحد باشند نباید هیچ غمی داشته باشند و بدانند که آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند کما اینکه ایران متحد و حول محور فقیه جمع شد و آمریکا نیز نابود شد.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: بزرگان و سران مراقب باشند مبادا اختلاف یا نزاعی پیش بیاید و موجب غم دوستان و خوشحالی دشمنان شود.

وی ادامه داد: در هفته اخیر مساله‌ای پیش آمد که کاش پیش نمی‌آمد. دوستان انقلابی را رنجاند و دشمنان را خوشحال کرد. مسایل بزرگ باید با روش‌های کم هزینه و جلسات دوستانه حل شود خیلی‌ها به دنبال این هستند که بدانند در جریان اخیر مقصر کیست. چه بسا در آینده نزدیک این موضوع روشن شود و البته برای بعضی هم اکنون نیز روشن شده است.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: به هر حال مهم این است که باید از تخاصم دور باشیم. قرآن دستور می‌دهد که نزاع، درگیری و برخوردهای لفظی را قطع کنیم، چرا تخاصم را به روش پیامبر(ص) حل نمی‌کنیم، چرا باید تخاصم‌ها را به مجرایی وارد کنیم که آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

وی خطاب به سران و نخبگان گفت: مردم از شما انتظار صحبت، همدلی و همفکری دارند. بحث‌ها را به تخاصم نکشانید که تخاصم مال جهنمی‌ها است و زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: امام فرمودند که اگر همه انبیاء یک جا جمع شوند هیچ اختلافی ندارند چرا که به دنبال یک هدف هستند. خدا نکند در زندگی هوا و هوس حاکم شود، مسئولان نیز به جای بحث‌ها بنشینند و مشکلات مردم را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه توطئه آمریکا فشار اقتصادی است، بیان کرد: مسئولان باید مشکلات مردم را حل کنند البته مردم ایستاده‌اند آمریکا نفهمیده و به لطف خدا هم نمی‌فهمد و با همین نفهمی‌ها سقوط می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم در طول 34 سال امتحان خود را پس داده‌اند گفت: مردم در مقابل بمباران و موشک‌ها ایستادند و مشت‌ها را گره کردند و مرگ بر آمریکا گفتند. مردم خوب امتحان دادند.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مردم نظام شان را با این چیزها از دست نمی‌دهند. این کشور و نظام نه تنها با دین گره خورده بلکه عین دیانت مردم است. انقلاب و حکومت اسلامی عین دیانت مردم است و مردم با این چیزها دست از انقلاب و دین بر نمی‌دارند.

وی با بیا اینکه مردم فرزند عاشورا و رمضان هستند اظهار داشت: به خواست خدا در 22 بهمن با حضور گسترده خود در راهپیمایی نشان می‌دهند که ما هستیم، با امام بیعت کردیم و این بیعت را ادامه می‌دهیم، ما با قرآن بیعت کردیم و این بیعت ادامه دارد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: این مردم در زیارت عاشورا در سجده می گویند خدای با ما ثبات قدم بده تا ثبات قدم باشیم و همچون یاران امام حسین(ع) وفادار بمانیم. این مردم وفادارند اما معنای آن این نیست که مسئولین از یاد مردم رفتند. مردم مشکلات اقتصادی فراوان دارند و مسئولین باید فکری برای گرانی و بیکاری مردم بکنند.

وی با بیان اینکه مردم به وظیفه خود عمل کرده‌اند و امتحان خود را پس داده‌اند خطاب به مسئولان اظهار داشت: شما هم سعی کنید به وظیفه خود عمل کنید به فکر مردم باشید و مشکلات آنها را حل کنید.

موحدی کرمانی با بیان اینکه در این زمینه وفاداری‌های مردم را زیاد دیده ایم اظهار داشت: روز 19 بهمن 57 روز نیروی هوایی ارتش است. جمع کثیری از همافران و پرسنل نیروی هوایی ارتش در این روز با امام بیعت و به مردم و انقلاب پیوستند. این حرکت نظام طاغوت را شکست.

وی با بیان اینکه سوریه به حمدالله به مراحل خوبی رسیده است، اظهار داشت: دیپلماسی ایران کارساز و موثر بود و نقش وزیر خارجه ایران بسیار تاثیرگذار بود. البته ارتش سوریه هم وفادار است و طرح آمریکا و اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه در اعزام گروه‌های تروریستی به سوریه به شکست منتهی شده است و آمریکا رو به مذاکره آورده است.

وی تاکید کرد: باید خدا را شکر کنیم که این توطئه نیز مانند دیگر توطئه‌ها خنثی شد و برای آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه محصولی جز خواری نداشت.

خطیب این هفته نماز جمعه تاکید کرد: اسرائیل به سوریه حمله کرد و بار دیگر نیز مانند جنگ 33، 22 و 8 روزه پشیمان خواهد شد.

وی تاکید کرد: درعراق با حضور مرجعیت جای نگرانی نیست و مشکل حل می‌شود.

وی همچنین از قوه قضائیه به دلیل برخورد قاطع با محارب زورگیر و مجازات اسلامی آنها تشکر کرده و افزود: از نیروی انتظامی می‌خواهیم در برخورد با عناصر مخل امنیت با شدت هرچه بیشتر وارد شود.

موحدی کرمان به پیشرفت نیروهای مسلح و وزارت دفاع و دستیابی به هواپیمایی جنگنده قاهر که موجب افتخار است اشاره کرد و گفت: زمانی که خدمت بر پایه ایمان و زیر فرمان ولی امر باشد انتظار دیگری نیز وجود ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن تقدیر از مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب طرح مجازات اخلالگران ارزی ادامه داد: اهمیت راهپیمایی 22 بهمن را گوشزد می‌کنم، این راهپیمایی در موقعیت حساس و در جایی است که آمریکا دل به بریده شدن مردم به واسطه فشار اقتصادی از نظام بسته است و شما با حضورتان ثابت خواهید کرد که ما مانده ایم و خسته نمی‌شویم.

موحدی کرمانی درخطبه های اول نماز جمعه امروز تهران نیز در خصوص ایام 22 بهمن سخن گفت و اظهار داشت: ایام الله به آن روزهایی گفته می‌شود که حوادث بزرگ و شگفت انگیز اتفاق می‌افتد و چشم همه را خیره و متوجه به خواست و فرامین الهی می‌کند.

وی با بیان اینکه 22 بهمن از ایام الله است اظهار داشت: در 22 بهمن مشخص شد اگر تمام قدرت‌های شرک، نفاق و استکباری دست به دست هم بدهند و بخواهند در مقابل حق بایستند خداوند آنها را نابود می کند و طرفداران حق را یاری می‌کند.

وی تاکید کرد: وعده‌های الهی در 22 بهمن تحقق یافت و خدا در این روز گفت که اگر خدا را یاری کنید خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد. در 22 بهمن مستضعفین امام شدند مشخص شد آنانی که به غیر خدا اعتماد کنند نابود می‌شوند.

وی به نقش مهم امام و تدبیرات الهی این مرد بزرگ اشاره کرد و گفت: امام در مقابل تمام توطئه‌ها، تردیدها و تزلزل‌ها مثل کوه ایستاد و فریاد می‌زد شاه رفتنی است و آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند، به دل‌های مضطرب آرامش می‌داد و این آرامش ملت را آزاد کرد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه بعد از این پیروزی چشمگیر نباید از دشمن بترسیم بیان کرد: ملت در مقابل شاه ایستاد و اکنون نیز نباید از آمریکا، اسرائیل و جبهه کفر ترسید. وظیفه خود را خوب انجام دهید خدا یاری‌تان می‌کند. اما از اینکه فرهنگ شما غربی شود و فرهنگ اسلامی ضعیف و بدحجابی فرهنگ جامه شود بترسید. خطر نفوذ فرهنگ غرب رشوه، زیرمیزی، پارتی بازی، اختلاس، تفرقه، نرسیدن به مردم و حب دنیا خطراتی است که باید از آنها ترسید.

کد خبر 200611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز