پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: با دیدن این تونل‌های درختی، با خود خواهیدگفت، آیا این طبیعت است که از روی ساخته‌های انسان تقلید می‌کند یا این انسان است که از طبیعت الهام می‌گیرد.

تونل‌های درختی

ما انسان‌ها به زیبایی نیازمندیم و آن را دوست داریم. بودن در طبیعت زیبا ما را خوشحال می‌کند و دوری از آن انسان را افسرده می‌کند. علاقه ما به زیبایی طبیعت و حفظ آن موجب می‌شود که وقت برای آن صرف کنیم  و مانع کسانی شویم که محیط زندگی را آلوده می‌کنند.

تونل‌های درختی، تونل‌هایی هستند که در دل جاده‌ها و خیابان‌ها توسط طبیعت ایجاد شده‌اند. این تصاویر در ذهن ببیننده این شبه سوال را ایجاد می‌کنند که‌ آیا این طبیعت خلاق و مهربان است که از روی ساخته‌های انسان تقلید می‌کند یا این انسان است که از طبیعت برای زندگی اجتماعی و شخصی خود الهام می‌گیرد.

تونل‌های درختی در طبیعت

زیبائی طبیعت بستگی به حفظ آن دارد. زندگی را باید از طبیعت آموخت. چون بید متواضع باشیم، چون سرو راست قامت‌‌، مثل صنوبر صبور، مثل بلوط مقاوم، مثل رود روان، مثل خورشید با سخاوت، مثل ابر با کرامت و ...

تونل‌های درختی در طبیعت

ارزش درخت تنها به چوب، میوه و سایه آن نیست، بلکه در لطافت هوا، حفظ خاک و گردش آب در طبیعت  و نیز سایه بانی برای ما هم تأثیر فراوان دارد.

تونل‌های درختی در طبیعت

به این تونل کوتاه درختی نگاه کنید. زیبا نیست؟

تونل‌های درختی در طبیعت

طبیعت هرگز از رشد باز نمی‌ایستد. هرجا مختصر آبی یافت شود بی‌درنگ سبزه ها پا می‌گیرند، بوته‌ها و درختان از خاک سر برآورده، پس از مدتی از دانه‌های آنها درختان و سبزه‌های بیشماری به وجود خواهد آمد. همه اینها یعنی گسترش مناطق سرسبز یا پیشرفت و توسعه طبیعت.

تونل‌های درختی در طبیعت

گل‌ها تنها موجوداتی در این جهانند که هیچ کس با آنان دشمن نیست! گل و گیاه در خانه و شهر‌ها، نه تنها محیط باصفایی ایجاد می‌کنند، بلکه از لحاظ تولید اکسیژن، جذب دود و گاز کربنیک و آرامش اعصاب انسان‌ها نیز بسیار حایز اهمیت هستند.

تونل‌های درختی در طبیعت

قدر این مسیر و این تونل‌های درختی را بدانیم. این مسیر‌ها نه تنها جسم ما را بلکه روح ما را هم سلامت می‌بخشند.

تونل‌های درختی در طبیعت

تکنولوژی پیشرفته امروزی اگرچه باعث دستاوردها و فواید سرشاری است، اما اپیامد جدیدی را نیز به نام آلودگی محیط به همراه داشته است. اگر قرار باشد روند آلوده‌سازی هم چنان به شکل امروزی آن یا حتی شدیدتر ادامه یابد، مسلما در فاصله زمانی کوتاهی بشر باید منتظر وضعیتی ناگوار برای خود و بسیاری دیگر از  گیاهان باشد.

بیایید مسیرهای زیبای سبز و درختی را سبز نگه داشته و از آنها به خاطر خود و نسل‌های آینده حفاظت کنیم. همانگونه که آنها با طراوت و ثمره زندگی خود از شما و نسل آینده شما مواظبت خواهند کرد.

کد خبر 200423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز