همشهری آنلاین: عکسی از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در آن یک گوشی همراه هوشمند به چشم می‌خورد، اما مدل آن مشخص نیست، کره جنوبی‌ها را به هیجان آورده است.

Kim

خبرگزاری اتریش از پیونگ یانگ و سئول گزارش داد، عکسی که رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر کرده‌اند، کیم را نشان می‌دهد که در جلسه مشورتی امنیتی در سطح عالیرتبه، در کنار اسنادش، یک گوشی همراه هوشمند قرار داده است.

این تصویر که در رسانه‌های کره جنوبی هم بازنشر یافت، روز سه‌شنبه مباحثی را درباره اینکه کیم کدام تولیدکننده گوشی را ترجیح می‌دهد، به راه انداخته است.

گمانی زنی رسانه‌های کره جنوبی این است که این گوشی هوشمند متعلق به سامسونگ، اچ تی سی یا مارک آمریکایی اپل است. اما یکی از سخنگویان شرکت کره‌ای سامسونگ گفت: این گوشی به هیچ وجه سامسونگ نیست.

Kim Jong-un and the mystery smartphone

به گفته یکی از سخنگویان دولت کره جنوبی در حال حاضر تحلیلگران اطلاعاتی این کشور پس از بررسی عکس به این نتیجه رسیده‌اند که این گوشی متعلق به شرکت اچ تی سی است. اما این شرکت بدون تایید این نتیجه، فقط اعلام کرده که این شرکت از "حمایت همه مصرف‌کنندگانش" خشنود است.

فروش تلفن همراه در کره شمالی از سال 2008 صورت می‌گیرد. حدود یک میلیون کاربر شبکه همراه این کشور فقط امکان تلفن خط همراه با خط همراه را دارند. مکالمه با خارج از کشور هم ناممکن است. در همین حال، طیف گسترده‌ای از مردم این کشور از اینترنت محروم هستند.

کد خبر 200298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز