سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اریک اشمیت،‌رئیس گوگل از سفر ماجراجویانه خود از کره شمالی بازگشته و بر روی صفحه گوگل پلاس خود جزئیاتی از توانایی‌های تکنولوژیکی کره و چگونگی محدود‌سازی دسترسی شهروندان به اینترنت را در این کشور عنوان کرده‌است.

به گزارش فاکس نیوز، به گفته اشمیت رئیس شرکت گوگل، کره شمالی به هیچ‌وجه هیچ نزدیکی با توانایی های تکنولوژیکی رقیب همسایه‌اش،‌کره جنوبی ندارد و این کشور اطلاعاتی که شهروندانش به آن دسترسی خواهند داشت را محدود کرده‌است.

به طور کلی از نظر اشمیت تکنولوژی درحال حاضر بسیار محدود است. شبکه نسل سومی با مشارکت شرکت مصری اوراس‌کام در این کشور وجود دارد که شبکه‌ای 2100 مگاهرتزی پیامک محور است که برای مثال به کاربران اجازه دسترسی به داده‌ها و استفاده از اسمارت‌فون‌ها را نمی‌دهد.

اشمیت به مقامات کره شمالی گفته‌است که محدود کردن دسترسی شهروندان کره به اینترنت آزاد کار به شدت اشتباهی است،‌زیرا داشتن اینترنت آزاد برای ادامه پیدا کردن تکامل تکنولوژی این کشور بسیار حیاتی است. اشمیت می‌گوید آشکار بود که دسترسی به اینترنت برای دولت، ارتش و دانشگاه‌ها امکان‌پذیر بود اما مردم عادی اجازه استفاده از اینترنت را نداشتند.

بازدید اریک اشمیت از کره شمالی

به گفته اشمیت،‌با متصل شدن هرچه‌بیشتر جهان، تصمیم کره‌شمالی برای جدا‌ماندن از جهان بر روی رشد اقتصادی آنها تاثیر بدی به‌جا خواهد گذاشت،‌این‌کار جبران مسائل مالی و اقتصادی را برای آنها دشوار‌تر خواهد ساخت،‌ آنها امروز این‌طور می‌خواهند و به نظر من، اکنون زمان تغییر کردن برای آنها است یا این‌که برای همیشه عقب باقی خواهند ماند.

اشمیت می‌گوید زمانی که اینترنت در کشوری آغاز به‌کار می‌کند، شهروندان آن کشور می‌توانند بر‌اساس آن رشد کرده و کشور را بالا بکشند، اما دولت باید ابتدا کار مهمی انجام دهد: باید اینترنت را آزاد کند.

کد خبر 198693
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز