همشهری آنلاین: کره شمالی روز جمعه تهدید کرد که در صورت اعمال تحریم های سازمان ملل متحد، اقدامات متقابل فیزیکی علیه کره جنوبی اعمال خواهد کرد.

کره شمالی سئول را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، کمیته یکپارچگی مجدد سرزمین پدری متعلق به کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد: چنانچه حکومت پوشالی خیانتکار کره جنوبی مستقیما در به اصطلاح تحریم های سازمان ملل متحد همکاری و مشارکت کند، اقدامات متقابل شدیدی علیه آن در پیش گرفته خواهد شد.

این هشدار به وسیله خبرگزاری رسمی کره شمالی یک روز پس از آن بود منتشر شد که دولت این کشور تهدید کرد سومین آزمایش هسته ای خود را اجرا و توانایی خود را برای حمله نظامی به آمریکا تقویت خواهد کرد.

این کمیته که نهاد اصلی دولتی مسوول گفت و گو و مبادلات میان دو کره است، تحریم ها را با اعلام جنگ علیه کره شمالی برابر دانست.

در حالی که تهدید روز پنجشنبه کره شمالی، آمریکا را بشدت هدف قرار گرفته بود، هشدار اخیر خشم پیونگ یانگ را متوجه حکومت سئول کرده است.

این بیانیه افزود: تا هنگامی که حکومت پوشالی خائنان کره جنوبی به سیاست خصمانه خود علیه جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) ادامه دهد، ما هیچگاه با آنها مذاکره نخواهیم کرد.

کد خبر 198937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز