دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جام جم آنلاین پایگاه خبری وابسته به موسسه جام جم، 19 مهر سال 1381 به عنوان نخستین روزنامه سایبر ایرانی تولد یافت.

جام جم آنلاین

جام جم آنلاین می‌کوشد تا یک پایگاه خبری برای همه و دریچه‌ای به سوی رویدادهای جهان باشد. اصول و اهداف این پایگاه خبری، همان است که برای روزنامه جام جم تعریف شده است.

  • اطلاع رسانی صحیح با تاکید بر ماهیت فرهنگی و اجتماعی روزنامه
  • گسترش اعتماد و آرامش عمومی و پرهیز از اضطراب آفرینی
  • پرهیز از جنجال سازی و هیاهو
  • تقویت رابطه دو سویه مردم و رسانه ملی
  • پاسخگویی به نیازهای فکری اقشار و طبقات مختلف مردم
  • تحلیل رویدادهای داخلی و خارجی

شعار "روزنامه ای برای همه" موجب شده است تا جام جم نه تنها به ایجاد پایگاه اینترنتی بیندیشد بلکه برای پاسخ به نیازهای مخاطبانش در کوتاهترین زمان ممکن، همه تلاش خویش را از طریق ارائه اخبار و گزارش‌های تولیدی، ترجمه و یا گردآوری از دیگر رسانه‌ها انجام دهد.

جام جم آنلاین می کوشد تا همگام با پیشرفت فناوری، محصولات گوناگون خبری را در اختیار مخاطبان قرار دهد و از همین رو، با بازنگری در شکل صفحه خود، از بهمن ماه 1386، امکان بهره گیری از صدا، تصویر و فیلمهای کوتاه خبری را فراهم کرده است.

این سایت با تغییرات گسترده دیگری، یک فضای تازه و نوآوری‌های فضای رسانه اینترنتی را به مخاطبان خود ارائه داده است.

ایجاد چندین سایت مرتبط با جام جم آنلاین با تفکیک گروه‌ها،ایجاد فضایی برای نوع نگرش و خواست مخاطبان داخلی و خارجی از این جمله است.

این پایگاه خبری علاوه بر آنکه در بخشهای مختلف خود، مطالب را به صورت دسته بندی شده در اختیار مخاطبان می گذارد، به تناسب اهمیت رویدادها، صفحات جدیدی را برای عرضه بهتر و کاملتر تحولات یک رویداد می گشاید. مطالب جام جم آنلاین را می توان در گزینه‌های یادشده جست وجو کرد و خواند.

اجتماعی: آنچه توسط خبرنگاران حوزه اجتماعی روزنامه جام جم تهیه می شود و در نسخه چاپی این روزنامه به چشم می خورد در این قسمت به صورت آنلاین در اختیار خوانندگان قرار می گیرد. همچنین جام جم آنلاین خود اقدام به تهیه گزارش ها و اخبار اجتماعی داخلی و خارجی خارجی کرده که ماحصل آن در همین بخش می گیرد.

شهرستانها: از آنجا که دفاتر نمایندگی روزنامه جام جم در همه نقاط کشور فعال است و خبرنگاران پرکاری نیز در اختیار دارد تولیدات آنها در قالب این بخش جمع آوری شده و علاقه‌مندان به هر استان می توانند اخبار مربوط به خود را در این بخش پیدا کنند.علاوه بر آن اخبار دیگری نیسز بر روی سایت قرار می‌گیرد که از منابع دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.

فرهنگی: مطالب مربوط به دستاوردها ، رویدادها ، جلسات ، تحولات و سخنرانی های فرهنگی، ادبی و هنری در این بخش جمع آوری می‌شوند و خوانندگان علاقه‌مند به موضوعات فرهنگی داخلی و خارجی می توانند از این بخش استفاده لازم را ببرند.

اقتصادی: بخش اقتصاد سایت جام جم آنلاین متشکل از اخبار داخلی و خارجی مربوط به این حوزه است. علاوه بر آخرین اخبار و تحلیل‌های اقتصادی داخلی که برخی از آنها تولید خبرنگاران روزنامه جام جم است، می توانید در سطح بین المللی نیز از آخرین اخبار مربوط به تحولات گوناگون اقتصادی آگاه شوید.

سلامت: اخبار ، گزارش ها و مقالاتی که به طور عمومی در مقوله علم ، دانش و فناوری می گنجد در این بخش متمرکز شده است. هر روز شرکت ها و صاحبان بزرگ فن آوری جهان محصولات تازه ای را به دنیای تشنه استفاده از فن آوری ارائه می کنند و شما با ارتباط دائم با این قسمت از سایت می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه روز آمد کنید. اخبار علمی مربوط به محیط زیست و سلامت را نیز می توان در همین صفحه جستجو کنید.

گردشگری:این حوزه، از مقوله‌هایی است که می‌تواند مخاطبان را در جهت آشنایی با مکان‌های دیدنی،نوع سفر،راهنمایی‌های لازم برای انجام یک سفر به یادماندنی،معرفی نقاط سفر چه در داخل و چه در خارج از کشور آگاه سازد.سفر همواره یکی از تفریحاتی بوده است که مورد توجه قرار داشته و با وجود مکان‌های بکر و دیدنی در داخل کشورمان یکی از ویژگی‌های مهم برای مردم کشورمان و دیگر کشورهای دنیاست تا بتوانند با مکان‌های تاریخی و دیدمی ایران آشنا شوند.

یادداشت: این بخش ،انتشار یادداشتها و مقالات روزنامه یا عقیده خوانندگان در باره مطالب روز ایران و جهان است. اگر مایل هستید در این زمینه مطلبی بنویسید، از طریق گزینه "تماس با ما" ، روزنامه آماده دریافت دیدگاه‌ها و مطالب ارزنده شما است.علاوه بر آن نویسندگان و تحلیلگران جام جمآنلاین نیز با نوشتن مقالات و یادداشت‌هایی در زمینه مسائل گوناگون در راستای هر چه پربارتر شدن این بخش گام بر می‌دارند.

رادیو و تلویزیون: اگرچه رسانه‌ها، ابزارهایی فرهنگی اند اما از آنجا که برنامه های رادیو و تلویزیون مخاطبان بسیار وسیعی دارند و این مخاطبان همواره دوست دارند درباره برنامه های مورد علاقه خود بخوانند و بیشتر بدانند، مطالب مربوط به آن در این بخش تقدیم آنان می شود.

دفاع مقدس: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که 8 سال به درازا کشید یک نقطه درخشان و ماندگار در تاریخ ایران اسلامی است.از هنگام راه اندازی این بخش تاکنون مخاطبان، توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته‌اند.به ویژه جوانانی که آن دوران پرافتخار را ندیده و لمس نکرده‌اند می‌توانند با رجوع به این بخش با رشادت‌ها و دلاوری‌های جوانان آن دوران آشنا شوند.

سیاسی: در این بخش از سایت ، خوانندگان می توانند اخبار داخلی کشور را دنبال کنند. رویدادهای مهم، گزارش های خبری ، مصاحبه ها و گفت وگوها در باره مسائل سیاسی کشور و مواضع دولت،مجلس قوه قضاییه، نهادهای سیاسی و احزاب و شخصیت‌های کشور در این بخش در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. اخبار تحولات مربوط به انرژی هسته‌ای را نیز باید در همین صفحه جست و جو کرد.

سرگرمی: جذاب ترین اخباری که در ایران وجهان اتفاق می افتد و شگفت انگیز و بعضاً غیر قابل باور است ، در این قسمت گردآوری شده است. به نوعی دیگر می توان گفت اخبار مربوط به «ترین»های دنیا از هرلحاظ در این بخش گرد آمده است.

گفتگو: روزنامه جام جم به طور میانگین هر روز یک گفتگوی اختصاصی با افرادبرجسته اعم از مسئولان ، هنرمندان ، کارشناسان و ترتیب می دهد که مجموعه ای از این گفتگوها در این بخش متمرکز شده است.

گزارش تصویری: این بخش از سایت با جستجو و انتخاب عکس‌هایی از اقصی نقاط جهان و کشور چشمان بینندگان را به خود جلب می‌کند.گزارش‌های تصویری همواره یکی از بخش‌های مورد توجه مخاطبان بوده است و سعی شده تا بدون وقفه این کار ادامه داشته باشد واز این پس نیز با کیفیت و کمیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

ورزشی: اخبار و مطالب ورزشی از جذاب ترین موضوعاتی است که خوانندگان روزنامه های چاپی والکترونیکی به آن اهتمام می ورزند. در این بخش از سایت جام جم آنلاین می توانید تازه‌ترین و به روزترین اخبار ورزشی ایران وجهان را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر آن سایت مستقلی نیز آماده شده است که می‌تواندی به طور تخصصی تر از آن استفاده کنید.

حوادث: روزانه هزاران حادثه بزرگ و کوچک در سراسر ایران و جهان اتفاق می افتد که دانستن و خبر دار شدن از آنها می تواند برای خوانندگان و مسئولان عبرت آموز باشد و نیز تشنگی مخاطبان درخصوص تازه‌ترین اطلاعات را فرو بنشاند. این بخش از جام جم آنلاین مجموعه کاملی است از حوادث ایران و جهان.

صوت و تصویر:

با گسترش فضای مجازی در جهان و همچنین در ایران این بخش یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند مخاطب را برای دیدن تصاویر و فیلم‌های جذاب خبری،ورزشی،حوادث،سیاسی و فرهنگی و... هر چند کوتاه و موجز به سمت خود بکشد.در کنار آن قابلیت‌دیگری وجود دارد که مخاطب می‌تواند با استفاده از آن صدا را نیز بشنود.علاوه بر آن سایت مستقل جام جم نوا و جام جم نما طراحی شده که مخاطبان می‌توانند به طور تخصصی و با توجه به علایق خود به آن مراجعه و از فضای آن بهره ببرند.

بین الملل: با روی دادن هر خبر فوری در جهان که از طریق شبکه های تلویزیونی داخلی و خارجی اعلام می شود ، ترجمه آن را با کمترین فاصله ممکن می توانید در این بخش از سایت جام جم آنلاین بخوانید.اگر می خواهید از آخرین اطلاعات و اخبار روز جهان آگاه شوید می توانید به این قسمت رجوع کنید.

کد خبر 200145
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز