گروه حوادث: دزدان مسلح که با حمله به دو طلافروشی دیوار به دیوار در شهر اوز استان فارس موجی از وحشت را بین مردم شهر به‌وجود آورده بودند، 11روز پس از سرقت دستگیر شدند.

حوادث متهم

شامگاه پنجشنبه، 28دی‌ماه امسال چهار سارق نقابدار که مسلح به سلاح گرم بودند به دو طلافروشی در شهر اوز در استان فارس حمله کردند و با شلیک گلوله و تهدید مالکان مغازه‌ها دست به سرقت سه کیلو طلا زدند. دزدان مسلح بعد از این دستبرد که فقط چند دقیقه به طول انجامید، با شلیک چند تیر هوایی و ایجاد رعب و وحشت سوار یک خودروی زانتیا شدند و به سرعت پا به فرار گذاشتند.

به‌دنبال این سرقت، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح شروع شد و در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که خودروی زانتیا مسروقه است و دزدان چند روز قبل‌تر آن را در شهرستان کنگان و به صورت مسلحانه دزدیده بودند. کارآگاهان در ادامه سرنخ‌هایی از دزدان در شهرستان فیروزآباد به‌دست آوردند. با شناسایی مخفیگاه اعضای این باند، تیم‌های ویژه پلیس این محل را محاصره و 9بهمن‌ماه امسال، تمامی شش عضو باند را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

سردار سجادیان، رئیس پلیس استان فارس با بیان این خبر گفت: اعضای این باند بعد از دستگیری، از چندین فقره سرقت مسلحانه پرده برداشتند. وی با بیان اینکه دوره زمانی این سرقت‌ها یک‌ماه تا 40روز بوده است، ادامه داد: اعضای این باند علاوه بر دستبرد به دو طلافروشی در شهر اوز، به سرقت مسلحانه مغازه در شهرستان‌های قیر وکارزین، جهرم، خنج، لامرد و مهر در استان فارس اعتراف کردند.

سردار سجادیان تصریح کرد: اعضای این باند یک دستگاه زانتیا را در شهرستان کنگان سرقت کردند و با این خودرو دست به سرقت‌های دیگر زدند. آنها همچنین در شیراز دو دستگاه خودرو 405را سرقت و از آنها نیز برای ارتکاب دیگر سرقت‌هایشان استفاده کردند.وی با اشاره به اینکه سارقان به 10فقره سرقت مسلحانه در بوشهر نیز اعتراف کرده‌اند، یادآور شد: اعضای این باند شش نفر هستند و سن آنها 19تا 45سال است.

سه نفر از این سارقان سابقه سرقت و آدم‌ربایی در پرونده‌های سابقشان دارند و دو نفر آنان متاهل و بقیه مجرد هستند.رئیس پلیس استان فارس گفت: از مخفیگاه اعضای این باند خودروی زانتیای مسروقه، یک قبضه اسلحه کلاش، کلت کمری، اسلحه کالیبر 12، 163تیر فشنگ جنگی و همچنین اموال مسروقه شامل یک کیلو طلا و 18میلیون تومان وجه نقد کشف و ضبط شد. به گفته وی اعضای این باند طوری برنامه‌ریزی کرده بودند که در هر شهرستان یک‌بار سرقت انجام دهند تا با این کار ردی از خود برجای نگذارند.

کد خبر 199714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز