سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سارقان با حفر تونلی 30 متری به درون اتاق امانات یکی از بانک‌های برلین توانستند وارد این بخش از بانک شده و پس از سرقت،‌با ایجاد آتش تمامی آثار به‌جا مانده از خود را پاک کنند.

سرقت

به گزارش تلگراف، سخنگوی پلیس برلین اعلام کرد این تونل از گاراژی زیرزمینی آغاز شده و به درون اتاق امانات بانک ختم شده‌است. به گفته توماس نوندرف سخنگوی پلیس برلین،‌این تونل بسیار حرفه‌ای حفر شده و سارقان احتمالا چندین هفته و حتی چندین ماه برای تکمیل آن زمان صرف کرده‌اند.

این تونل بسیار ماهرانه ساخته شده و حتی از محافظ سقف نیز برخوردار است. پلیس روز دوشنبه 14 ژانویه 2013 زمانی که ماموران امنیتی بانک متوجه خروج دود از اتاق امانات بانک شدند،‌ پی به این سرقت برد. هنوز ارزش اقلامی که از این اتاق به سرقت رفته توسط پلیس تعیین نشده‌است.

این سرقت یاد‌آور سرقت دیگری از یکی از بانک‌های برلین است که در سال 1995 رخ داد. طی این سرقت، سارقان از در ورودی وارد بانک شدند، چند نفر را گروگان گرفتند و از پلیس یک دستگاه هلی‌کوپتر و خون‌بهای گروگان‌ها را درخواست کردند. پلیس در آن سرقت اتاق امانات بانک را محاصره کرده و به آن یورش برد، غافل از اینکه سارقان تنها برای یافتن تونلی که پیش از این توسط همدستانشان حفر شده بود،‌در این اتاق پناه گرفته‌بودند و در نهایت از طریق این تونل به خارج از بانک گریختند. تعدادی از این سارقان این پروژه به تدریج دستگیر شدند.

کد خبر 197909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز