یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

بوشهر: دانش‌آموزان عشایر شهرستان دیر در مناطق چاهکت شرقی و غربی با فقر امکانات روبه‌رویند و نیازمند تأمین‌ فضای مناسب برای کلاس درس هستند.

مدرسه عشایری

 تعدادی از دانش‌آموزان مدارس این منطقه درخصوص کمبودها به مهر گفتند: هم‌اکنون ما در مدرسه‌ای به نام چادر تحصیل می‌کنیم که هیچ‌گونه امکانات اولیه آموزشی ‌مانند میز و نیمکت ندارد و دانش‌آموزان روی زمین درس می‌خوانند. معلم چند پایه عشایر چاهکت منطقه دیر نیز گفت: روستاهای چاهکت غربی و شرقی 23دانش‌آموز دارند که در چادر مشغول به تحصیل هستند و نیاز به فضای آموزشی بهتری به نام کانکس دارند.

یوسف زارعی نبود میز و نیمکت، تابلوی وایت‌برد، برق‌کشی، نبود آب آشامیدنی سالم، دستشویی سیار، کانکس و حمام سیار را از دیگر مشکلات دانش‌آموزان خواند و اضافه کرد: این دسته از دانش‌آموزان ابتدایی پس از پایان این دوره به‌علت نبود مدارس مقطع بالاتر امکان ادامه تحصیل ندارند و این معضلی است که در نقاط دور افتاده و محروم استان بیشتر دیده می‌شود. حسین فخرایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز اعلام کرد: دانش‌آموزان عشایر روی زمین می‌نشینند که باعث شیوع ناهنجاری‌های ساختار قامتی و اسکلتی در آنها می‌شود.

کد خبر 199144

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز