یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همدان: برای بهسازی روستای 108خانواری یکانه مبالغ میلیونی هزینه شده اما متأسفانه به امکانات آموزشی این روستا توجه چندانی نشده است.

 به گزارش ایسنا دانش‌آموزان روستای یکانه واقع در دهستان سنگستان شهرستان همدان با 342نفر جمعیت برای فراگیری علم و دانش باید مسافتی را تا شهر طی کنند، چراکه آموزش و پرورش معلم یا معلمانی برای تدریس به این روستا اعزام نکرده است. این روستا دارای 10دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و 15دانش‌آموز در مقطع راهنمایی است که باید برای درس خواندن مسیری را طی کنند. بخشدار مرکزی همدان در این‌باره گفت: قرار است در جلسه شورای آموزش و پرورش این موضوع مطرح و مشکل پیش‌رو مرتفع شود.

جواد سیفی متفاوت‌بودن پایه‌ها را دلیلی برای اعزام‌نشدن معلم به این روستا دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش طبق قانون باید 80 درصد هزینه سرویس این دانش‌آموزان را تقبل کند و مابقی آن را خود دانش‌آموزان تأمین کنند. وی درباره نبود وسیله نقلیه جهت تردد اهالی روستا به شهر نیز گفت: ما اتومبیل ون در اختیار این اهالی قرار دادیم که به‌علت استقبال کم از این وسیله نقلیه، عایدات کمی نصیب راننده می‌شد. وی ادامه داد: معمولا در روستاهای با فاصله کمتر از 25کیلومتر با شهر، استفاده از وسایل نقلیه شخصی متداول است و صرفه اقتصادی برای تاکسی‌داران یا مینی‌بوس‌داران ندارد.

کد خبر 201722

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز