همشهری‌آنلاین: رییس جمهور گفت : نیروی مسلح یعنی حافظ کرامت، حیثیت، جان و مال و ناموس عزت و حافظ موجودیت مردم و این مقام بسیار شریفی است و عضویت در آن شغلی مانند شغل‌های دیگر نیست، بلکه موجب عزت، امنیت و سرافرازی است.

president

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی که در سالن همایش‌های صداوسیما و با حضور فرماندهان عالیرتبه نظامی کشورمان برگزار شد، اظهار داشت: انسان برای نیل به قله‌های سعادت نیازمند دو بال است که در حقیقت هر دوی اینها یکی هستند، بال اول قرآن و بال دوم انسان کامل است.

وی افزود: انسان برای رسیدن به سعادت، کمال و جاودانگی خلق شده است و باید خود را تا خدا بالا بکشد و تجلی اتم خدا شود، انسان می‌تواند تا مرز خلیفه‌اللهی بالا رود و چشم او، چشم خدا، گوش او، گوش خدا و قلب و اندیشه، اخلاق و عمل او الهی شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه قرآن نازله حقایق عالم هستی است و سراسر علم و حکمت است، اظهار کرد: شرافت‌های دیگر قرآن ظرف زمانی نزول آن یعنی بهترین شب، شب قدر و محل نزول آن یعنی قلب پیامبر عظیم‌الشان اسلام بوده است که ظرفی وسیع‌تر و متعالی‌تر از آن وجود ندارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت و جامعه متعالی نیازمند قرآنیم، اما قرآن به تنهایی کافی نیست، اظهار کرد: انسان‌ها به میزان وسع خود از قرآن دریافت می‌کنند و دریافت‌ها متفاوت از هم است، به طور مثال رژیم صهیونیستی بر منطقه مسلمانان با فریب‌کاری و دروغ و کشتار انسان‌ها تحمیل می‌شود و مسلمانان در رابطه با این موضوع و در دفاع از کیان خود دچار تشتت می‌شوند و هر کدام با تسمک به آیه‌ای از قرآن و تاویلی از قرآن، آن را برای خود تفسیر می‌کنند.

وی تصریح کرد: قرآن به تنهایی کافی نیست اما نه اینکه قرآن نمی‌تواند، بلکه انسان نمی‌تواند با تمسک تنها به قرآن، به قله‌های کمال برسد و نیازمند عامل دوم است، باید کسی باشد که در قله‌ی کمال انسانی بدون نقص همه قرآن و حقیقت آن را آنگونه که هست دریافت کند، این تجلی اول در وجود نورانی پیامبر است و پیامبر تجسم و عینیت قرآن است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه پیامبر و قرآن جلوه‌های صراط مستقیم‌اند، گفت: پس از پیامبر نیازمند انسان‌های کامل هستیم، ما نیازمند انسان‌های بی‌نقص هستیم والا دنباله‌روی و تمسک به انسان‌های ناقص ما را به اختلاف می‌رساند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ما امروز نیازمند وحدتیم، اظهار کرد: وحدت چگونه اتفاق می‌افتد؟ خداوند راه را نشان داده است، اگر حبل‌الله قرآن بود امروز مسلمانان دچار اختلاف نبودند، معلوم است که حبل‌الله امروز حقیقت دیگری است و ما نیازمند مفسر حقیقی قرآنیم، کسی می‌تواند قسط و عدالت را برقرار کند که تجسم قسط و عدالت باشد.

وی تاکید کرد: جهان امروز نیازمند عدالت، توحید و ریشه‌کنی ظلم و تبعیض است اما چه کسی باید فرماندهی پاسخگویی به این نیازها را به دوش بکشد، حول چه چیز باید وحدت کنیم؟ درست است قرآن؛ اما عینیت قرآن، انسان کامل است و وظیفه تبیین قرآن بر دوش انسان کامل قرار دارد، اگر غیر از پیامبر کسی قرآن را تبیین کند نتیجه آن می‌شود 1400 سال اختلاف، قرآن و انسان کامل و معصوم یک حقیقتند و قابل تفکیک نبوده و منشاء وحدت هستند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: این بحث، بحث طایفه‌ای، گروهی و قبیله‌ای نیست بلکه بحث قرآن، انسان و کمال اوست، همان‌طور پیامبر متعلق به همه بشریت بود، انسان کامل نیز متعلق به همه بشریت است، درگیری‌ها و اختلاف‌ها به دلیل عدم اعتصام به حبل‌الله است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: چطور می‌شود مسلمانی به خود بمب ببندد و با شعار الله اکبر مسلمانی دیگر را بکشد، کدام یک از اینها قرآن را نفهمیده، مسلمانی که به خود بمب می‌بندد یا مسلمانی که کشته می‌شود؟ کجا پیامبر اجازه داده است مسلمانی، مسلمان دیگر یا حتی انسانی، انسان دیگر را بکشد؟ آن که می‌کشد هم قرآن‌ تلاوت می‌کند و آن که کشته می‌شود نیز، کدام یک از این دو قرآن است، این بحث‌ها، بحث طایفه، قبیله و گروه نیست، اصالت و تعصب طایفه‌ای از ناحیه شیطان است.

وی افزود: انسان کامل از ذریه پیامبر برای همه بشریت و نه فقط برای مسلمانان، برای مسیح، بودایی و هندو هم هست.

رییس‌جمهور خطاب به حاضران در این مراسم گفت: عزیزان، قرآن‌شناسی بدون امام‌شناسی محال و نشدنی است و ربطی به شیعه و سنی ندارد، اینها ساخته شیطان است، قرآن و راه پیامبر یکی است اما کدام یک از ما به اندازه حتی یک درصد مانند پیامبر عمل کرده‌ایم، تلاوت قرآن بدون تدبر در قرآن خیلی فایده ندارد، تدبر بدون شناخت مفسر حقیقی و عینیت قرآن نیز فایده چندانی به همراه ندارد، تدبر که انسان را به کمال نرساند می‌شود بمبی که کسی به خود می‌بندد و به مسجد می‌رود و مسلمانان را می‌کشد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از حکومت‌ها ادعا کردند که می‌خواهیم دموکراسی، آزادی و عدالت را در تمام عالم برپا کنیم، خاطرنشان کرد: اما همین‌ها به عناصر اصلی نابودی عدالت، آزادی و کرامت انسان تبدیل شده‌اند، جهان امروز نیازمند حاکمیت انسانی کامل است، ‌انسانی که از جنس پیامبر (ص) باشد.

وی با بیان اینکه نیاز جهان به قرآن و حقیقت قرآن است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه عظمتش برپا شده است که جهان را به این دو حقیقت دعوت کند، در مرام انقلاب و در رهبری عظیم‌الشان انقلاب یک سر سوزن نگاهی به سرزمین، اموال و عزت دیگران وجود ندارد و خیر عزت، عدالت و آزادی را برای همه می‌خواهد.

رییس‌جمهور افزود: سرلوحه دعوت انقلاب، دعوت به راه پیامبر و انسان کامل است، نه اینکه اشکالات و ضعف‌هایی وجود ندارد و چند تا مامور مثل من اشتباه نمی‌کنند اما اصل پیام برای همه است، ظلم باید ریشه‌کن شود و پرچم توحید و لا اله الله الا و محمد رسول الله بر فراز عالم هستی به اهتزاز در آید، اگر حقیقت قرآن را دریابیم، قرآن وحدت‌آفرین است و وحدت در سایه اتصال به آن است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: جهان نیازمند کسی است که در مسیر پیامبر باشد، کسی که از قرآن دور شود به شیطان نزدیک خواهد شد و فرقی نمی‌کند که در عیاش‌خانه و میکده باشد یا در طوایف خانه خدا.

رییس‌جمهور تصریح کرد: عضویت در نیروهای مسلح در کشورهای اسلامی یک افتخار بزرگ است و افتخار دوم شما این است که با قرآن مانوسید و این لطف کم‌نظیر الهی است، قرآن باید همه دل‌ها، اندیشه‌ها و قدم‌ها را متمرکز کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: یک میعاد، موعود و وعده نزدیک داریم که به زودی زود فاصله‌ها و مرزها برداشته خواهد شد و دست مومنین و موحدین پشت سر رهبری واحد به یکدیکر گره خواهد خورد.

رییس‌جمهور در پایان اظهارات خود گفت: من از کسانی که این برنامه نورانی را طراحی و اجرا کرده‌اند از نمایندگی محترم مقام معظم رهبری در سپاه و از مسئولان سپاه تشکر می‌کنم، شما گام بلندی برای وحدت اندیشه‌ها برداشته‌اید، ما همه با هم یک ماموریت مشترک داریم، همه در یک سنگریم و باید برای استقرار توحید و عدالت در جهان حرکت کنیم که بسیار زود زود اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 198905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز