همشهری آنلاین: رییس‌جمهور گفت: خوشبختانه سرعت رشد کار علمی و تبدیل علم به عنصر مفید در جامعه در کشور بسیار بالا است و ما باید آن را حفظ کنیم.

احمدی نژاد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم آغاز بهره‌برداری از هشت دستاورد جدید زیست‌فناوری که به همت متخصصان کشورمان و با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری تولید شده است، با ابزار خرسندی از حضور در این جمع و تشکر از متخصصان و مهندسان این پروژه‌ها اظهار کرد: دستاوردهایی که امروز افتتاح شد عموما در حوزه تولید دارو، بهداشت، سلامت و صیانت از سلامت و محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

احمدی‌نژاد افزود: راه رسیدن به قله‌های کمال، انجام کار علمی و تبدیل علم به محصولات مورد نیاز جامعه است، به نحوی که وضعیت زندگی مردم را بهتر کند.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «ایجاد یک فناوری و یک ابداع کار سختی است و به راحتی انجام نمی‌شود» گفت: این کار نیازمند تفکر، اندیشه و همچنین داشتن صبر و مقاومت در برابر سختی‌ها است؛ به تاریخ نگاه کنید، هیچ دستاورد ارزشمندی که تاثیر قابل توجهی در بهبود زندگی بشر گذاشته بدون تحمل سختی‌ها محقق نشده است. در کار علمی باید سختی‌ها را تحمل کرد و حتی اگر شرایط اقتصادی در بهترین موقعیت قرار داشته باشد، باز هم تولید علم و دانش کار سختی است.

وی با تاکید بر این‌که «لذت کار علمی و ایجاد فناوری با لذت‌های دیگر قابل مقایسه نیست» گفت: وقتی یک فناوری جدید ایجاد می‌شود این فناوری می‌تواند در ارتقای زندگی انسان‌ها و بهبود آنها تاثیرگذار باشد و منشاء خدمات بالاتری قرار گیرد و این امر لذت بالایی دارد.

رییس‌جمهور خطاب به متخصصان و دست‌اندرکاران این پروژه‌ها با تاکید بر این‌که «باید کاری که آغاز کرده‌اید را ادامه دهید» افزود: شما به نقطه‌ای رسیده‌اید ولی این نقطه پایان راه نیست و حرکت ادامه دارد؛ چرا که علم و دانش و خدمت به انسان‌ها مرز ندارد.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «باید در این ارتباط نگاه بلند ملی و بین‌المللی داشته باشید و این مسیر باید ادامه پیدا کند» گفت: مراکز پژوهشی ما نیز باید تمام توان خود را در پشتیبانی از این دستاوردها و اقدامات علمی هدفمند قرار دهند.

وی با تاکید بر این‌که «در کنار پشتیبانی از تولید اینگونه محصولات باید به راه‌اندازی صنعتی این محصولات نیز کمک کرد» گفت: دولت نیز از این محصولات تا‌ آنجا که امکان دارد حمایت می‌کند و باید به نحوی حرکت کنیم تا مراکزی که به این گونه محصولات نیازمند هستند به سمت خرید اینگونه محصولات که در داخل تولید می‌شود، برود.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «خوشبختانه سرعت رشد کار علمی و تبدیل علم به عنصر مفید در جامعه بسیار بالا است و باید این روند را حفظ کنیم» گفت: باید به جایی برسیم که تمام دانش بلافاصله بعد از تولید، به زندگی مردم منتقل شود و آثار خود را در بهبود شرایط زندگی مردم نشان دهد.

رییس‌جمهور با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل ملت ایران در طول دوره‌های تاریخی گفت: ملت ایران در علم و فرهنگ همیشه برجسته بوده و به همین خاطر تمدن‌هایی که در این سرزمین متولد شده‌اند جزء انسانی‌ترین و فرهنگی‌ترین تمدن‌های تاریخ بودند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «سرعتی که اکنون در رشد تولید علم در کشور داریم را باید حفظ کنیم به نحوی که به قله‌ها برسیم و اقدامات و دستاوردهای شما بیانگر امکان تحقق این موضوع است» گفت: آن‌قدر باید خودباوری را تقویت کنیم تا عرصه‌های مختلف علمی را فتح کنیم و به قله برسیم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «دستاوردهای علمی ایجاد شده متعلق به تمام بشریت است» گفت: ماموریت تاریخی ملت ایران کمک به رشد به مرزهای دانش و فناوری، بهبود زندگی مردم و اعتلای انسان‌ها است و ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور در این مراسم نسرین سلطان‌خواه معاون علمی رییس‌جمهور و تعدادی از دست‌اندرکاران این پروژه‌ها به ایراد سخنرانی پرداختند و سپس از این هشت دستاورد جدید علمی رونمایی شد.

کد خبر 198129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز