گروه سیاسی: معاون وزیر امور خارجه ایران از برگزاری سی و دومین کارگروه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در اردیبهشت‌ماه سال آینده در تهران خبر داد و گفت که این اجلاس با حضور هر پنج کشور حاشیه دریای خزر شامل ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان برگزار خواهد شد.

محمدمهدی آخوندزاده، مشاور رئیس‌جمهور در امور دریای خزر در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه سی و یکمین اجلاس کارگروه دریای خزر‌ماه گذشته در عشق آباد برگزار شد، اظهار داشت: در نشست عشق آباد پیش‌نویسی در 21ماده مطرح شده بود که در دست مذاکره است و خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته است. وی گفت: بخش‌هایی از این طرح مانده که در اجلاس تهران پیگیری خواهد شد.

آخوندزاده در ادامه خاطرنشان کرد: بحث‌های مربوط به دریای خزر و کشورهای حاشیه باید توسط خود مردم منطقه سامان پیدا کند و هرنوع دخالت کشورهای بیگانه کاملا محکوم است ولی این مسئله به این منظور نیست که نباید در چارچوب‌های بین‌المللی بحث دریای خزر پیگیری شود. معاون وزیر امور خارجه افزود:

با توجه به سابقه تاریخی ایران در همراهی با کشورهای همسایه ما امیدواریم که با توافق، دوستی و همکاری‌های متقابل بتوانیم زمینه‌های رشد و تعالی را برای رسیدن به هدف‌های مشترک فراهم کنیم؛ البته حضور پنج کشور با نظرات مختلف کمی نهایی شدن این طرح را کند می‌کند. گفتنی است کارگروه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در سطح نمایندگان ویژه و معاونین وزرای خارجه برگزار می‌شود.

کد خبر 198860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز