گروه اقتصادی: نزدیک به 50روز از مهلت قانونی دولت برای ارسال لایحه بودجه سال آینده به مجلس گذشته است اما خبرها حکایت از آن دارد که دولت تا روشن‌نشدن قطعی تکلیف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، سند دخل‌وخرج کشور در سال 1392را به مجلس نخواهد داد.

شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با کذب‌محض‌خواندن خبر سناریوهای دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: بعد از حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای ارائه توضیحات به نمایندگان رایزنی‌هایی به‌منظور هماهنگی برای افزایش همکاری دولت و مجلس صورت‌گرفته و در آستانه ارائه بودجه سال 1392به مجلس چند جلسه برگزار شد که جلسه شب گذشته سومین جلسه بود.

او تصریح کرد: در حال حاضرتصمیم گرفته شد که این جلسات تداوم پیدا کند و مسائل و موضوعات مهمی مانند تصویر کلان بودجه و متغیرهای اصلی در بودجه در این جلسات بررسی شود تا لایحه نهایی ارسالی با کمک دولت و مجلس منطبق و مبانی بودجه در مجلس بهتر تبیین شود و ان‌شاءالله از پشتیبانی مجلس محترم در فرایند رسیدگی و تصویب لایحه بهره‌مند شویم.

وی درخصوص روند تنظیم لایحه بودجه سال آتی نیز گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، احکام مورد نظر را پس از بحث و بررسی و گفت‌وگو با دستگاه‌های مختلف تهیه کرده است که تصویر کلان بودجه در سناریوهای مختلف یکی از این موارد است.

حسینی درخصوص مفهوم سناریوهای مختلف گفت: اینکه میزان صادرات و فروش میعانات نفت را به چه میزان درنظر بگیریم و قیمت نفت و ارز را چه میزان پیش‌بینی کنیم، تصویرهای مختلفی را ارائه می‌دهد که به‌دنبال آن تصویر درآمدی بودجه تدوین می‌شود و می‌توان وارد بخش هزینه‌ای شد. وی تأکید کرد: با توجه به مجموعه شرایطی که به‌وجود آمده در رسیدگی و تنظیم بودجه سال آتی باید ابتکار عمل و انعطاف‌های بیشتری باشد که این مسائل در جلسات مشترک بحث می‌شود. حسینی در رابطه با وضعیت معیشتی مردم و بهبود آن خاطرنشان کرد: در جلسات مشترک دولت و مجلس کار اجرایی صورت نمی‌گیرد بلکه بیشتر سطح هماهنگی و تشریک مساعی در سیاستگذاری افزایش می‌یابد.

کد خبر 198617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز