همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه 4 ورودی شهر تهران از جمله ورودیهای قم، کرج، مشهد، جاجرود در دست مطالعه است، گفت: برای ورودی مشهد قصد داریم نمادی از حرم امام رضا(ع) را ایجاد کنیم.

محمد جواد شوشتری

به گزارش همشهری آنلاین، محمدجواد شوشتری در نشست خبری امروز خود در سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: بخشهایی از پروژه خیابان 17 شهریور ماند ساماندهی میدان و خیابان 17 شهریور و میدان شهدا مورد تصویب شورای شهر تهران بوده است. درباره پیاده راه کردن کل خیابان 17 شهریور کمیسیون فرهنگی- اجتماعی موافق و کمیسیون عمران مخالفت کردند.

وی افزود: بخشی از بودجه شهر در اختیار شهرداری و بخشی از آن در اختیار سازمان زیباسازی است.

شوشتری گفت: ساماندهی میدان امام حسین(ع) و خیابان 17 شهریور و شهدا در یک پروژه تعریف شده است که موافقت سه تا پروژه دریافت شده اما تنها با یکی از آنها اختلاف داریم که درباره آن نیز جلساتی گذشته شد. حتی آقای شکیب در این باره مصاحبه کرده و گفته است برای رفع مشکلات موجود در این پروژه اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: بخشی از جنوب پروژه خیابان 17 شهریور را باز کرده ایم و تمام خیابان در قسمت غرب آن مش گذاری شده است اما از خیابان شهبازی به پایین مش بتونی گذاشته شده و قطر سنگ ها را از 7 سانت به 10 سانت افزایش دادیم چون احتمال دادیم ماشین از روی آنها رد بشود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران افزود: مسئولیت بودجه با معاونت توسعه و شهرسازی است و امیدواریم بتوانیم مشکلات مربوط به آن را در اصلاحیه بودجه امسال حل کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره شرکتهای تبلیغاتی گفت: شرکتها باید براساس مجوز وزارت ارشاد تبلیغ کنند و ما واسطه برای واگذاری کالا هستیم.

کاهش تبلیغات خارجی

شوشتری در ادامه درباره تبلیغات خارجی گفت: بین 60 تا 70 درصد تبلیغات کالاهای خارجی کاهش یافته است که این موضوع رضایت کارگروه فرهنگ عمومی را در پی داشته است. منتظریم سایرین کمک کنند که شرکت های داخلی در این امر فعال تر شوند. در هر صورت در قراردادهای جدید اشاره شده است که مجوزها حتماً باید از سوی وزارت ارشاد داده شود.

وی در ادامه این نشست درباره برچسبهای تبلیغاتی روی درب منازل بیان کرد: این موضوعی است که هماهنگی سایر ارگانها را نیز می طلبد به عنوان مثال نیروی انتظامی باید بگوید چه کسی به آن شرکتها اجازه داده شماره تلفن روی برچسب بزنند و بدون اینکه شغلی داشته باشند وارد خانه های مردم شوند. مجامع فقهی نیز باید بگویند آیا آنها جزو صنفی هستند یا خیر. مردم نیز می بایست در مواجهه با این موضع شکایت کنند. در هر صورت 2500 پرونده باز در این زمینه داریم که در قوه قضائیه به آن رسیدگی می شود. منتهی جریمه این کار برای شرکتهای ثبت شده 5 میلیون تومان و قطع کردن شماره تلفن آنهاست که این جریمه ها بازدارنده نیست.

ماجرای دزدی چراغ ها

شوشتری درباره اینکه برخی از چراغهای خیابانها خاموش است و این خاموشی باعث ایجاد نگرانیهایی در خیابانها شده است گفت: برخی از افراد ناآگاه حتی سیم چراغ را هم می دزدند و این باعث می شود که در خیابان شاهد خاموشی باشیم. شاید باید در کنار هر چراغی یک نگهبان بگذاریم و یا این اتفاق آنقدر بیافتد که مثل زمانی که برخی افراد گلها را می بردند دست از دزدیدن چراغها نیز بردارند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران  همچنین در ادامه به رونمایی کتاب عکس تهران اشاره کرد و افزود: امسال دو کتاب دیگر نیز درباره ساختمان های قدیم تهران در دست چاپ داریم. همچنین حدود 1200 ساختمان بالای 70 سال وجود دارد که به عنوان ذخیره میراثی از آنها عکس برداری شده است و امیدواریم بخش اول آن به چاپ برسد.

وی گفت: کتاب مساجد تا آخر امسال چاپ می شود و کتاب خاطرات انقلابی درباره خاطره نگاری 32 سال راهپیمایی به چاپ خواهد رسید. کتابی نیز درباره نورپردازی شب تهران در دست داریم که جلد اول آن چاپ شده است. فکر نمی کنم گنجینه ای بهتر از این کتاب ها درباره عکس تهران موجود باشد. حتی از زورخانه های تهران نیز عکسبرداری شده است.

شوشتری درباره نورپردازی های پل های سواره نیز گفت: در 200 پل سواره رو تا عید نوروز نورپردازی موقت انجام می شود. همچنین آبنماهایی را متمرکز کرده ایم که بتوانیم در نقاط شهر به صورت دایم و موقت از آنها استفاده کنیم.

آخرین وضعیت جماران

وی افزود: در منطقه جماران با پیشرفت 50 درصدی روبرو بوده ایم. در برخی از جاها 70 سانت آسفالت خیابان جمع شده و سنگفرش کرده ایم. جداره ها نیز بازسازی شده است به عنوان مثال اگر دیواری کاهگل بوده دوباره به شکل قدیم آن بازپیرایی شده حتی اگر شعاری روی دیوارها نوشته شده بود ما آن را به صورت موقت نوشتیم. در کنار آن دو باغ بزرگ نیر خریداری و دیوار پرداری شده است تا مردم از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره ساماندهی تبلیغات شهری نیز گفت: تبلیغات تجاری خارجی بسیار کم شده است و تلویزیونهای شهری با وجود این که با مشکلات اقتصادی روبرو شده است در 8 نقطه شهر از جمله میدان امام حسین(ع) نصب خواهد شد.

وی از جانمایی سرویسهای بهداشتی استیل فول آپشن تا اسفند امسال خبر داد و گفت: نمونه ای از آن در حیاط شهرداری و برج میلاد نصب شده است.

میدان انقلاب و تغییرات پیش رو

شوشتری در باره موضوعات مختلف مربوط به میدان انقلاب نیز گفت: کارهای ساماندهی این میدان تعطیل نشده است. طرح تفصیلی مربوط به آن دست دانشگاه تهران است که باید تعیین تکلیف شود. بخشی از این طرح مربوط به بزرگ شدن میدان و مسایل مربوط به سقف مترو است. موضوع مربوط به سازمان زیباسازی نیز مربوط به قطر میدان می شود که پیشنهاد شده 10 یا 14 متر باشد. بنابراین موضوعات توسط مشاوران در حال بررسی است چرا که به دنبال اجرای طرح ضرب العجل نیستیم. حتی طرح مربوط به المان میدان کامل شده است ولی مشکل ما المان نیست.

وی افزود: این طرح باید با همکاری ناجا، حمل و نقل و ترافیک، مترو، شهرسازی و شهرداری منطقه، دانشگاه تهران، صنایع و مشاغل و سازمان زیباسازی انجام شود. حتی پیشنهاد داریم از میدان انقلاب تا چهارراه قدس و از میدان انقلاب تا چهارراه ولیعصر به پیاده راه تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره طرح ساماندهی بهشت زهرا نیز گفت: در طرح استقبال از بهار قصد داریم مبلمان و تابلوهای اطلاع رسانی داخل خیابان های بهشت زهرا را انجام دهیم. برای این منظور با مشاور صحبت شده است تا فاز 1 آن تا عید نوروز اجرایی شود.

وی درباره جداره های اتوبان امام علی(ع) نیز گفت: جداره این اتوبان بالغ بر 50 کیلومتر است که 17 سناریو برای آن تعریف شده است و با کمک معاونت شهرسازی قصد داریم در کنار اتوبان پلازهایی را ایجاد کنیم که فقط این اتوبان محل رفت و آمد سریع ماشین ها نباشد و مردم پیاده نیز از فضاهای آن بهره ببرند.

ورودی های شهر با المان های ماندگار

شوشتری درباره ورودیهای شهر تهران نیز گفت: قصد داریم نمادی از حرم امام رضا(ع) را در ورودی خاوران ایجاد کنیم اما باید با صنایع و مشاغل درباره ساماندهی مغازه های این ورودی صحبت شود اما ورودی بین المللی دیگری نیز از پل فرودگاه امام تا پل شهید کاظمی وجود دارد که باید با طرح های وزارت راه و طرح تفصیلی شهر آفتاب درباره اجرایی شدن آن هماهنگ شود. ساماندهی این ورودی بالغ بر چند ده میلیارد تومان هزینه دارد ولی بعید می دانم اجرای آن به عید نوروز برسد. در هر حال ورودی اتوبان قم بعد از آن ورودی کرج، مشهد و جاجرود جزو اولویت های ما هستند.

وی درباره برنامه های دهه فجر نیز گفت: برنامه های ما همان برنامه های سالهای گذشته است. مسیرهای راهپیمایی را فضاسازی کرده ایم و جایگاه اجرای برنامه، مراسم و تزیین آن با ماست. همچنین قصد درایم به مناسبت دهه ایام فجر دیوارنویسی های موقتی را انجام دهیم و فضاسازی های شادی با استفاده از بالن و بادکنک ایجاد کنیم.

کد خبر 198436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز