مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از تبدیل شدن بزرگ‌ترین بوستان واقع در مرکز شهر تهران به قطب گردشگری و تفرجگاهی پایتخت در قالب یک طرح بزرگ شهری و زیست محیطی خبر داد.

پارک طالقانی

 

به گزارش همشهری آنلاین، حجت اله ملاصالحی بوستان طالقانی را یکی از پهنه‌های شاخص و پر ظرفیت شهر تهران دانست که با دارا بودن موقعیت مناسب جغرافیایی، دسترسی آسان، وسعت زیاد و پوشش و تنوع گیاهی منحصر به فرد می‌تواند به قطب گردشگری و تفرجگاهی پایتخت تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به ویژگی‌های این بوستان شاخص افزود: بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری و تدابیر شهردار تهران مدیریت اجرایی و بهره برداری بوستان طالقانی به این شرکت واگذار شده وهم اکنون طراحی و مطالعات مربوطه در حال انجام است.

وی اظهار داشت: ایجاد مسیر پیاده روی، دوچرخه و کالسکه سواری و اتصال آن به مسیر‌های واقع در بوستان‌ها و اراضی عباس اّباد، ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و تفرجی مناسب، احیا و توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی، به کارگیری تجهیزات و وسائل ورزشی، نصب و استفاده از مبلمان و المان‌های شهری از جمله محور‌هایی است که در مطالعات شرکت نوسازی عباس آباد در دست بررسی است.

به گفته ملاصالحی، بوستان طالقانی بیش از ۳۲ هکتار وسعت دارد و در مجاورت با بزرگراه‌های همت، مدرس و حقانی و همچنین ایستگاه‌های متروی همت و حقانی از دسترسی مناسبی برای استفاده شهروندان تهرانی برخوردار است؛ ضمن آنکه با تکمیل پل طبیعت این بوستان به بوستان بنادر در غرب بزرگراه مدرس متصل خواهد شد.

کد خبر 183831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز