همشهری آنلاین: میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان با اشاره به اهمیت نقش مقاومت در این کشور گفت: ما به اندیشه، فکر و توانمندی‌های مقاومت در چارچوب راهبرد دفاعی برای حمایت از تجاوزهای رژیم صهیونیستی نیاز داریم و ارتش می‌تواند از سلاح مقاومت در هنگام نیاز استفاد کند.

رییس جمهوری لبنان از حزب الله حمایت کرد

به گزارش ایرنا از بیروت، سلیمان روزشنبه در جمع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب لبنان با اشاره به وجود منابع گاز و نفت در مناطق و سواحل آبی این کشور،افزود: این منابع نیاز به وضع راهبرد دفاعی و حمایت دارند و ما از ارتش خواستیم راهبرد حمایت و دفاع از آب، خاک و فضا را تهیه و تنظیم کند.

وی تاکید کرد : لبنان به مردم سالاری جاری در خود و وجود منابع نفتی و گازی، آینده ای درخشانی را در پیش روی دارد.

میشل سلیمان در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه، تاکید کرد: ما از آغاز بحران سوریه، خواستار گسترش آزادی و مردم سالاری در این کشور بودیم و امروز نیز همچنان برگفتگو میان گروههای سوری برای حل بحران تاکید داریم، تا به این ترتیب همه گروه های سوری به خاطر حفظ وطن، یکپارچه و در کنارهم قرار بگیرند.

وی افزود: همه کشورهایی که خواهان گسترش آزادی و مردم سالاری در جهان هستند باید، سوری ها را به طرح سیاسی یگانه و یکپارچه، با نظارت سازمان ملل متحد ، فرا بخوانند.

رییس جمهوری لبنان با اشاره به موضع کشورش در این خصوص، گفت: ما مخالف دخالت بیگانگان و طبعا دخالت لبنان در بحران سوریه هستیم و همه گروههای لبنانی را نیز به اتخاذ موضع بی طرفی در قبال تحولات این کشور همسایه فرا می خوانیم.

وی افزود: البته این موضوع شامل اعلام بی طرفی نسبت به مساله فلسطین و بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود نمی شود.

سلیمان با اشاره به حضور پناهجویان سوری در لبنان، تصریح کرد: این موضوع کاملا انسانی است و دولت وظیفه دارد از پناهجویان سوری استقبال کند چرا که مردم سوریه در دوران سخت از ما استقبال کردند.

وی با اشاره به محدود بودن امکانات در رسیدگی به اوضاع پناهجویان، کشورهای عربی منطقه را به برداشتن باری از دوش کشورش و کمک به پناهجویان فراخواند.

کد خبر 198317
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز