شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تمام سلام با یکصد و بیست و چهار رای به عنوان مامور تشکیل کابینه آینده لبنان انتخاب شد.

تمام سلام مامور تشکیل کابینه دولت لبنان شد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ، ماموریت اصلی تمام سلام نظارت بر انتخابات پارلمانی لبنان در ماه ژوئن آینده و تشکیل دولت وحدت ملی است.

تمام سلام در حال حاضر نماینده پارلمان لبنان است و در گذشته مقام وزارت را نیز داشته و فرزند نخست وزیر اسبق لبنان است.

تمام سلام به لحاظ شخصیتی میانه رو است که این مسئله می تواند باعث توافق میان گروه های سیاسی لبنانی شود.

برای تشکیل دولت مصلحت ملی لبنان تلاش خواهم کرد

مامور تشکیل کابینه جدید لبنان تاکید کرد برای تشکیل دولت مصلحت ملی تلاش خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، تمام سلام که رسما مامور تشکیل کابینه جدید لبنان شده است ، روز شنبه در کنفرانس خبری در بیروت پایتخت لبنان گفت مسئولیت تشکیل دولت لبنان را پذیرفتم. ما وظیفه داریم به مسئولیت خود عمل کنیم و با همه گروههای سیاسی به خاطر منافع میهن تلاش و همکاری کنیم.

وی با اشاره به پایبندی به توافقنامه طائف و قانون اساسی ، افزود براساس ضرورت خارج کردن لبنان از دودستگی حرکت و اقدام می کنیم.

تمام سلام گفت اتفاق نظر نمایندگان نشان می دهد گروههای سیاسی تمایل دارند به مرحله ای از گشایش منتقل شوند. من به حساسیت این مرحله پی بردم و امیدوارم گروهها این روند مثبت را در رایزنی ها نیز دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تشکیل دولت مصلحت ملی تلاش خواهد کرد،اظهار داشت به هیچ طرفی هیچ تعهدی نداده ام بلکه فقط برای تامین منافع ملی لبنان متعهد شده ام. من امروز به فراکسیون میهن با همه گروههای سیاسی و به همه میهن تعلق دارم. همه چیز به رایزنی ها بستگی دارد و قبل از آن برای سخن گفتن عجله نخواهیم کرد.

کد خبر 207575
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز