همشهری آنلاین: میشل سلیمان رییس جمهور لبنان با اشاره به موفقیت حزب الله در ارسال هواپیمای بدون سرنشین به سرزمین‌های اشغالی گفت: باید از توان های نوین مقاومت اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی لبنان بهره ببریم.

به گزارش ایرنا از بیروت، رییس جمهور لبنان روز جمعه در اظهارنظری رسانه ای در بیروت گفت: ارسال هواپیمای بدون سرنشین توسط حزب الله به فلسطین اشغالی اثبات می کند که نیازمند تنظیم یک استراتژی دفاعی همه جانبه هستیم تا از توان مقاومت به خوبی استفاده شود.

وی گفت: باید مکانیزم لازم برای این هدف آماده شده و با طرح های ارتش و منافع ملی در شرایط مختلف منطبق شود.

میشل سلیمان با تاکید بر اینکه تعدی های دائم صهیونیست‌ها به خاک لبنان باعث شکایت پی در پی ما از این رژیم در شورای امنیت شده، اظهار داشت: امروز با وجود این شرایط جدید، اسراییل باید به تجاوزهای خود پایان داده و در راستای اجرایی شدن قطعنامه 1701 به منظور حفظ صلح و امنیت منطقه بکوشد.

در همین راستا، ˈسلیم الحصˈ نخست وزیر اسبق لبنان نیز با اشاره به عملیات این هواپیمای ساخت ایران متعلق به حزب الله گفت: مصافتی را که این هواپیما در فلسطین اشغالی پیموده، از افزایش توان مقاومت حکایت دارد تا جایی که می تواند با کفایت تمام مقابل تجاوزهای اسراییل بایستد.

وی این دستاورد حزب الله را افتخار لبنان و کشورهای عربی دانست و گفت: امیدواریم که مقاومت اسلامی تلاش خود را به منظور توسعه و پیشرفت امکاناتش ادامه دهد تا در نهایت بتوانیم بر دشمن اصلی خود پیروز شده و سرزمین هایمان را آزاد سازیم.

همچنین نشست احزاب و گروه های لبنانی(متشکل از 30 حزب لبنانی) با صدور بیانیه ای این موفقیت حزب الله را تبریک گفته و تاکید کرد: این اقدام بزرگ در واکنش به تجاوزهای دایمی جنگنده های اسراییلی انجام شده و دیگر به هیچ وجه به گذشته باز نخواهیم گشت، چراکه حزب الله به شکل دائمی در حال تجهیز و توسعه توان خود است.

ˈسیدحسن نصراللهˈ دبیرکل حزب الله لبنان پنجشنبه شب در سخنانی که به شکل مستقیم از شبکه خبری ˈالمنارˈ این کشور پخش شد، از عملیات تاریخی مقاومت اسلامی لبنان پرده برداشت و گفت: هواپیمای بدون سرنشین(پهپاد) که اخیرا بر فراز فلسطین به پرواز درآمد، ساخت ایران و مونتاژ متخصصان حزب الله بوده و این سخن که این هواپیما روسی بوده، صحیح نیست.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: این هواپیما از غرب لبنان وارد دریای مدیترانه شده و پس از طی صدها کیلومتر بر فراز دریا از جنوب فلسطین، وارد این کشور شد و با گذشتن از مواضع بسیار مهم، در نزدیکی منطقه ˈدیموناˈ (منطقه هسته ای و استراتژیک رژیم صهیونیستی) سرنگون شد.

کد خبر 187564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز