همشهری آنلاین: نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان با اشاره به اینکه دولتش دیر یا زود بالاخره استعفا خواهد کردˈ گفت: تا زمان اظهار نظر و پاسخ قطعی رییس جمهور در رابطه با در خواست استعفایم، بر سر کار حاضر نخواهم د.

نخست وزیر لبنان اعلام کرد که در محل کار خود حاضر نخواهد شد

 

به گزارش ایرنا از بیروت، نخست وزیر لبنان در کنفرانس مطبوعاتی پس از اتمام جلسه هیات دولت این کشور به تصمیم خود برای استعفا اشاره کرد و گفت: منتظر پاسخ رییس جمهور در این خصوص هستم و باید دانست که هیچ دولتی تا ابد بر سر کار باقی نخواهد بود.

نجیب میقاتی با تاکید بر اینکه هیچ اصراری برای ادامه کار در منصب نخست وزیری لبنان ندارد، گفت: ˈمیشل سلیمانˈ رییس جمهور لبنان برای مشورت در این خصوص، خواستار یک مدت زمانی شده است تا بتواند پاسخ بدهد ولی من از همین‌جا اعلام می‌کنم که هیچ اصراری برای باقی ماندن در منصب خود ندارم چرا که از این منصب بی‌نیاز هستم.

نخست وزیر لبنان افزود: در نشست خود با میشل سلیمان و در جلسه فوق‌العاده کابینه اعلام کردم که باید دولت جدید توافق ملی تشکیل شود اما رییس جمهور عنوان داشت که فعلا زمان استعفای دولت نیست و مسائل ملی مهمتر است.

میقاتی همچنین با اشاره به اینکه میان ترور الحسن و مساله میشل سماحه( وزیر سابق اطلاع رسانی که به جرم تلاش برای ناامنی در لبنان در بازداشت به سر می برد) ارتباط وجود دارد، گفت: دولت پرونده ترور ˈوسام حسنˈ رییس بخش اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان را به دستگاه قضایی این کشور احاله می دهد.

جریان 14 مارس رسما نخست وزیر لبنان را مقصر اصلی ترور وسام حسن دانسته و خواستار استعفای فوری او شده بود.

رییس جمهور لبنان اظهار نظر در این خصوص را به مشورت با عضای میز گفتگوهای ملی موکول کرده است.

این اقدام نخست وزیر لبنان به نوعی استعفای غیر مستقیم محسوب می شود.

بعد از ظهر جمعه یک خودور مقابل ساختمان یک بانک و 150 متر پایین تر از میدان ساسین در منطقه اشرفیه که محل زندگی مسیحیان بیروت می باشد، منفجر شد.

بنابر گفته مقامات امنیتی لبنان در این خودرو بیش از 50 کیلو ˈتی ان تیˈ جاسازی شده بود.

در همین حال تعداد قابل توجهی از نمایندگان و چهره های 14 مارس لبنان از جمله سمیر جعجع و امین جمیل در حرکتی هماهنگ در محل حادثه حاضر شده و بدون هیچ دلیلی، نظام سوریه را عامل این حادثه معرفی می کنند.

در مقابل میشل عون رییس حزب مسیحی آزاد ملی از مردم و سیاسیون خواست سوریه را بی دلیل محکوم نکنند و سیاست بی طرفی خود را رعایت کنند.

این در حالی است که وزیر کشور لبنان هرگونه ادعا درخصوص عاملین این حادثه را رد کرده و اعلام نظر در این خصوص را به بررسی های بیشتر موکول کرده است.

دولت لبنان روز شنبه را عزای عمومی و تعطیل اعلام کرده است.

رییس جمهور، نخست وزیر، رییس مجلس لبنان، حزب الله و وزیر اطلاع رسانی سوریه، انفجار روز گذشته بیروت را که منجر به کشته شدن 8 تن از جمله ˈوسام حسنˈ رئیس اداره اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان و مجروح شدن 100 نفر شد، محکوم کردند.

کد خبر 188362
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز