همشهری آنلاین: ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه 29 دی ماه با موضع‌گیری در خصوص به کار گرفته شدن کلیدواژه «انتخابات آزاد» توسط برخی سیاسیون داخل کشور، این کلیدواژه را رمز فتنه جدید دانسته و با اشاره به هشدارهای اخیر رهبر معظم انقلاب، مردم را به هوشیاری فراخواندند.

به گزارش همشهری آنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، 19 دی ماه در جمع هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم در بخشی از سخنانشان با انتقاد از برخی که بطور مکرر می‌گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود، گفتند: "معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرف‌های شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند."

بر طبق این گزارش، ائمه جمعه در بسیاری از شهرهای کشورمان در خطبه‌های نماز جمعه 29 دی ماه هشدارهای رهبر معظم انقلاب را یادآوری‌ کردند که مواردی از آنها در جدول آمده است:

مشخصات امام جمعه

شهر

جزئیات اظهارات

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی
(منبع : مهر)

تهران

* از آن زمانی که رهبر انقلاب فرمود شعار انتخابات آزاد، پر کردن جدول دشمن است. اینها بر روی همین کلمه تمرکز کردند، بدبخت‌های آواره و ذلیل خارج از کشور که ارزش ندارد اسم‌شان را ببرم. برخی از فتنه‌گران هم گفته‌اند اگر ما هم بیرون بودیم، کمپین انتخابات آزاد را تشکیل می‌دادیم، اما بدانید به حدی منفور این ملت هستید که هرچه بگویید مردم ضد آن عمل می‌کنند.

آیت‌الله احمد علم‌الهدی
(منبع : مهر)

 

مشهد مقدس

* ما از اول انقلاب انتخابات متعددی را برگزار کردیم. کدام انتخابات اجباری بوده است و مردم مجبور شدند به یک شخص خاص رای بدهند و اگر بوده است بیایند و آن را نشان دهند. انتخابات آزاد یعنی دزدها، راهزن‌ها، رانت‌خوارها و جاسوسان انگلیس بیایند خودشان را در بین مسئولان جای دهند و بعد از رسیدن به قدرت این ممکلت را به اربابانشان بفروشند؟

* آخرین بازمانده رضاخان در انگلیس می‌گوید آمده‌ام تا کمپین انتخابات آزاد راه بیندازم. آخر انگلیسی که جنایات فراوانی در کشور ما انجام داده است چگونه می‌تواند محل کمپین پسر شاه مخلوع شود و او چگونه سخن از انتخابات آزاد می‌زند.

آیت الله سید یحیی جعفری
(منبع : مهر)

 

کرمان

* دشمن سعی دارد با مطرح کردن مسائلی مانند انتخابات آزاد جامعه را با توطئه جدید مواجه کند. از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون انتخابات‌های متعددی در ایران برگزار شده و نظام ایران نظامی مبتنی بر آراء مردم است. تمام این انتخابات‌ها آزاد برگزار شده و افراد مورد نظر مردم در مسندهای مختلف انجام وظیفه کرده‌اند و در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز همین مسئله حکم‌فرما خواهد بود اما توطئه‌گران بار دیگر در صدد ایجاد فضای متشنج هستند و این امر با رمز انتخابات آزاد در حال کلید خوردن است و در این مسیر مردم باید هوشیار و گوش به فرمان رهبر انقلاب باشند.

حجت الاسلام کازرونی
(منبع : مهر)

 

کرج

* انتخابات همیشه در کشور ما پس از انقلاب آزاد بوده و حضور دولتهای مختلف با سلایق و خط مشی‌های سیاسی متفاوت خود نشان از وجود انتخابات آزاد بوده است.

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی
(منبع : مهر)

 

اصفهان

* در تمام کشورهای جهان اصول خاصی برای نامزدی انتخابات وجود دارد. در ایران نیز علاوه بر ایجاد شرایط آزاد از زمان ابتدای انقلاب تا کنون، صلاحیت‌های علاقه‌مندان برای شرکت در انتخابات باید به تایید اعضای شورای نگهبان برسد. اما افرادی که شایعه انتخابات آزاد را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند تنها هدف‌شان برگرداندن کشور به دوران طاغوت و خیانت به اسلام و مردم است.

* برخی اوقات احساس می‌شود که هیچ‌گونه رضایتمندی خداوند در دعواهای مطرح شده سیاسی وجود ندارد. به وجود آوردن هر گونه اختلاف تا زمان انتخابات، توسط هر شخصی، خیانت به اسلام و کشور است.

حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی
(منبع : ایرنا)

 

ایلام

* فتنه‌گران با شعارهای دولت وحدت ملی، انتخابات آزاد و در روزهای گذشته نیز با ترفند جدید آشتی ملی سعی در برگشتن به عرصه سیاسی کشور دارند. مواضع شجاعانه و انقلابی دبیر شورای نگهبان آب پاکی را روی دست فتنه گران داخلی و خارجی ریخت. مهندسی فتنه جدید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از سوی آمریکا، اسراییل و مجموعه‌های ضد انقلاب و خائن داخلی و خارجی شکل گرفته است.

آیت‌‍الله محسن حیدری آل کثیر
(منبع : مهر)

 

اهواز

* همزمانی مطرح شدن موضوع «انتخابات آزاد» از سوی برخی ها در کشور، با مواضع آمریکا، اسرائیل، فرزند شاه مخلوع و سایر دشمنان این نظام، نشان می‌دهد کسانی که این‌چنین موضع می‌گیرند در زمین دشمن بازی می‌کنند.

حجت‌الاسلام عباس اسدی
(منبع : فارس)

 

جیرفت

* در اکثر انتخاباتی که تا کنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شده، مشارکت مردم بسیار عالی بوده است. دشمنان نظام از ابتدای انقلاب که مردم به اصل جمهوری اسلامی رأی داده تا کنون از انتخابات آزاد با حضور ناظران بین‌المللی دم زده، اما با وجود همه شعارهای کذایی ثابت شده که انتخابات ایران همواره به صورت آزاد برگزار شده است.

* در فتنه سال 88 از بحث آزادی انتخابات یک گام جلوتر رفته و بحث تقلب را مطرح کردند که در این مورد نیز به لطف الهی پوزه روباه‌صفتان سران فتنه به دست قهار ملت قهرمان ایران به خاک مالیده شد و به زباله‌دان تاریخ پیوستند. اکنون که در آستانه انتخابات قرار داریم، بار دیگر زمزمه‌هایی از بعضی شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی اعم از منحل شده و احزابی که قارچ‌گونه بدون هیچ عضوی اعلام وجود کرده، بحث آزاد بودن انتخابات را مطرح کردند تا از این طریق با ایجاد شبهه، انتخابات را زیر سوال ببرند.

حجت‌الاسلام علی احتشام
(منبع : ایرنا)

 

کاشان

* رمزگشایی رهبر معظم انقلاب از فتنه‌های پیش رو در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و حضور با بصیرت مردم ایران اسلامی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند. افرادی که با طرح انتخابات آزاد، رمز فتنه جدیدی را پایه‌ریزی می‌کنند، باید بدانند آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی
(منبع : مهر)

بیرجند

* انقلاب اسلامی ایران در طول 30 ساله عمرش همواره از انتخابات سالم و آزادی برخوردار بوده است. مسئولان سیاسی توجه کنند با عنوان انتخابات آزاد، دشمنان این نظام به اهداف شوم خود نرسند. ایران همواره از انتخابات آزاد برخوردار بوده و مردم هرگز اجباری برای رای دادن نداشتند. تکرار بحث انتخابات آزاد به دشمن کمک می‌کند و این در حالی است، که انتخابات ایران همواره الگوی برای کشورهای جهان بوده است.

کد خبر 198211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز