همشهری آنلاین: امام جمعه مشهد گفت: آغاز مذاکره با آمریکا نتیجه‌ای جز قربانی کردن انقلاب اسلامی نداشته و زمزمه‌های مسمومی چون "انتخابات آزاد" و " مبارزه با افراط‌گرایی" نقطه تقابل در برابر مقام معظم رهبری و خط ولایی رهبر است.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش بصیرت‌افزایی ارکان گردان‌ها و فرمانده‌هان پایگاه‌های بسیج طلاب تیپ 83 امام صادق علیه‌السلام گفت: خط معنوی مقام معظم رهبری آن‌چنان در دل‌های یکایک این ملت نفوذ کرده که جریان‌های مخالف جرات مخالفت صریح را نداشته و از این حیث در قالب‌هایی چون مبارزه با افراط‌گرایی بروز و ظهور کرده‌اند.

امام جمعه مشهد گفت: مبارزه با افراط‌گرایی مبارزه با عده‌ای از جوانان بسیجی پرشور نبوده بلکه این جریان در صف مقابله با ولایت‌فقیه و خط‌ مشی رهبری قرار داشته‌اند. زمزمه مسموم انتخابات آزاد و مبارزه با افراط‌گرایی که در چند ماه اخیر شنیده می‌شود، به صراحت مورد انتقاد مقام معظم رهبری قرار گرفته و امروز فرد فرد جامعه باید نسبت به خودآگاهی در این امر بکوشند.

علم‌الهدی، افراط‌گرایی را از دید بانیان این جریان حرکت در مسیر نظام اسلامی دانست و افزود: افراط‌گرایی از دید آنان به معنی امر به معروف و نهی از منکر از تریبون نماز جمعه، حرکت جوانان پرشور بسیجی در خط ولایت‌مداری مقام معظم رهبری و برافراشتن پرچم مخالفت با آمریکا است.

وی با ابراز نارضایتی از نظریات و ایده‌پردازی جریان مبارزه با افراط‌گرایی مبتنی بر روی کار آمدن رئیس‌جمهور معتدل و میانه‌رو، تصریح کرد: حوزه علمیه قم که محوریت شیعه را بدست دارد، نباید نسبت به جریان‌های انتخاباتی و بروز فتنه بی‌تفاوت باشد، فضای دینی و روحانی باید در جامعه فراگیر شود.

وی بیان کرد: جریان مبارزه با افراط‌گرایی اعتقاد بر این دارد که شرایط مملکت نیازمند اعتدال بیشتری بوده و این اعتدال در گرو مذاکره با آمریکا، اجازه تسلط صهیونیسم بر فلسطین بوده و این مقدمه دست دادن و مذاکره با نظام سلطه است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: روی کار آمدن رئیس‌جمهور متعادل و نشستن بر سر میز مذاکره با آمریکا نه تنها معضلی را حل نمی‌کند بلکه نتیجه‌ای جز قربانی کردن انقلاب اسلامی ندارد.

علم‌الهدی عنوان کرد: رئیس‌جمهور فقط و فقط باید وابسته به ولایت رهبری و پیرو خط ولایت فقیه باشد و کاندیدای ریاست‌جمهوری برای این مسئله باید سند قابل‌قبول ارائه دهد چراکه شعار پیروی از خط رهبری را جاسوس آمریکا نیز می‌دهد.

وی تاکید کرد: مدیریت متعادل، مدیریت اقتصاد‌دان و مدیریت سیاستمدار هیچ‌کدام در قالب مدیریت مملکت نظام اسلامی کارآمد نبوده و فقط مدیریت ولایی می‌‌تواند توسعه‌بخش انقلاب اسلامی باشد. ما خواهان رئیس‌جمهوری هستیم که مدیریتش در خط‌ مشی رهبری ذوب شده و به نوعی مدیریت اجرایی‌اش تابع ولایت رهبری باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر روحانیت در فضای جامعه حضور پررنگ داشته باشد، فتنه محو می‌شود؛ عرصه انتخابات عرصه‌ای است که باید مرد و مردانه در حمایت از نظام ولایی ایستاد و از هیچ نسبت، اتهام و برخوردی نترسید؛ اگر غیر از این باشد استکبار بر ما مسلط می‌شود.

کد خبر 199249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز