همشهری آنلاین: حسن سبحانی استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران از حضور قطعی خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد، به این ترتیب سبحانی سومین کاندیدای مستقلی است که بعد از محمد سعیدی‌کیا و محمد شریعتمداری، کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرده است.

به گزارش مهر، حسن سبحانی اخبار منتشر شده در خصوص احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 92 را تایید و گفت: بنده تصمیم قطعی خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده اتخاذ کرده‌ام و رسما خبر کاندیداتوری خود را اعلام می‌کنم.

وی در پاسخ به این سئوال که برای کاندیداتوری در انتخابات آینده از سوی جریان یا گروه سیاسی خاصی معرفی خواهید شد یا مستقل آمده‌اید، افزود: بنده به هیچ گروه و جریان خاصی وابستگی نداشته و بنایی هم بر این موضوع ندارم.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد که به عنوان یک چهره مستقل در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کاندیدا خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که چه موضوعی باعث شد تا به فکر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بیفتد، گفت: فعلا بنا ندارم دغدغه‌ها و موضوعاتی که باعث اعلام کاندیداتوری‌ام شد را اعلام کنم، لذا در وقت مقتضی این موضوعات را به صورت مشروح اعلام خواهم کرد.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران درباره اولویت‌های برنامه‌هایش برای انتخابات آینده خاطرنشان کرد: در حال حاضر چون موعد فعالیت انتخاباتی نیست، این موضوعات را اعلام نمی‌کنم. همزمان با شروع فعالیت‌های انتخاباتی تمامی موضوعات در خصوص برنامه‌هایم و اولویت‌های آن را بیان خواهم کرد.

حسن سبحانی دارای دکترای علوم افتصادی و استاد دانشگاه است. او نماینده دامغان در دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی بود. وی متولد سال ۱۳۳۳ است که در سال ۱۳۵۳ در دانشگاه ملی در رشته اقتصاد تحصیلات دانشگاهی را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۸ در این رشته فارغ‌التحصیل شد. دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس و دکترا را در همان رشته کارشناسی در دانشگاه تهران سپری کرد. وی هم اکنون استاد تمام اقتصاد در دانشگاه تهران است و اولین فارغ‌التحصیل دکترای اقتصاد در دانشگاه‌های ایران پس از انقلاب شناخته می‌شود.

کد خبر 198314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز