گروه شهری: ائتلاف بزرگ مسئولان اجرایی کشور‌، فراکسیون محیط‌زیست مجلس، متخصصین و اساتید دانشگاه‌ها و صنایع مرتبط با موضوع آلودگی هوا در هفته هوای پاک برگزار می‌شود.

هوای پاک


این ائتلاف بنا بر پیشنهاد تعدادی از متخصصین و تشکل‌های زیست‌محیطی با هدف فصل‌الخطاب قرار دادن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم‌ایجاد التهاب در کشور تا زمان انتخابات تأکید داشته و سعی دارد با ایجاد همگرایی در بخش‌های مرتبط، فضای فرافکنی و انتقاد را مدیریت کرده و از برنامه‌ها در بدنه اجرایی کشور حمایت کند زیرا مردم از روند جناحی کردن مسائل آلودگی هوا خسته شده‌اند و به‌دنبال نتایج کاهش آلودگی هوا هستند.

در این‌باره محمد هادی حیدرزاده رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه آلودگی هوای تهران هم‌اکنون به‌عنوان یک معضل ملی مطرح است، اظهار کرد: با توجه به اصل 50قانون اساسی که تأکید دارد «حفاظت از محیط‌زیست وظیفه عمومی است» لذا موضوع آلودگی هوا به‌صورت مشخص وظیفه یک یا چند دستگاه نیست بلکه باید همه سازمان‌ها، نهادها و احزاب و بخش‌های مختلف در این زمینه مشارکت کنند.

این در حالی است که مبحث فعلی آلودگی هوا در فضای رسانه‌ای و سیاسی متأسفانه فضای ‌مدیریت پینگ‌پنگی است و همه توپ را به زمین هم می‌اندازند. وی با اشاره به اینکه در شرایط حساس سیاسی حال حاضر کشور بسیاری از رسانه‌های بیگانه از ‌موضوع تعطیلی شهر تهران به‌دلیل آلودگی هوا سوءاستفاده می‌کنند، اظهار کرد: همانند موضوع دیپلماسی هسته‌ای، ما در موضوع آلودگی هوا باید به یک همگرایی بین همه سلایق علمی‌، اجتماعی و سیاسی در داخل نظام برسیم و از فرافکنی و متهم‌کردن یکدیگر جلوگیری کنیم. حیدرزاده در ادامه با اشاره به اینکه این ائتلاف در هفته هوای پاک تشکیل خواهد شد، گفت: پیشنهاد ما این است که این ائتلاف جلساتی را درصورت نیاز با ریاست محترم جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه و مسئولین اجرایی داشته باشد که همگرایی را بیشتر و به نوعی در بهبود وضعیت آلودگی هوا کمک کند.

کد خبر 197703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز