همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به کاهش 10 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که در روزهای یکشنبه و دوشنبه (24 و  25 دی) دمای هوا در بیشتر نقاط کشور به ویژه سواحل دریای خزر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: یک سامانه بارشی از بعدازظهر دوشنبه نوار شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا پایان روز سه‌شنبه در مناطق مختلف این ناحیه فعال است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بر این اساس از اواخر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه (26 دی) ابتدا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و سپس خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در این مدت بارش در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان از شدت بیشتری برخوردار است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 27 دی دمای هوا در بیشتر نقاط کشور به ویژه در نیمه شمالی بین 4 تا 10 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

وی گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر و در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه خلیج‌فارس و دریای عمان به سبب افزایش سرعت وزش باد، مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روزهای یکشنبه و دوشنبه در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است که موجب افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد. از بعدازظهر روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور افزایش ابر، بارش برف و کاهش محسوس دما شروع شده و در روز سه‌شنبه بر شدت آن در این مناطق افزوده شده و بارش‌های پراکنده‌ای نیز در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های مرکزی کشور رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین طی روز سه‌شنبه کاهش دما در کل کشور محسوس خواهد بود و به دلیل وزش باد شدید بر روی عراق در روز سه‌شنبه، پدیده گرد و خاک برای جنوب غرب و جنوب کشور دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: در روز دوشنبه آسمان تهران با وزش باد، بتدریج افزایش ابر‌ و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 3- و 8 می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان پایتخت ابری با بارش پراکنده و بتدریج کاهش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 5- و 4 درجه می‌رسد.

کد خبر 197677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز