پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی حاکی از آن است که طی روزهای جاری شهروندان ساکن در شهرهای بزرگ هوایی آلوده را تنفس خواهند کرد.

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که امروز و فردا جوی سنگین در شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران، اصفهان، اراک، کرج و سپس مشهد مقدس حاکم خواهد شد. عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به اینکه چگالی آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران تا روز یکشنبه افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد:

از بعد از ظهر یکشنبه با گذر موج تراز میانی جو در شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، ابرناکی و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود که روز دوشنبه با تقویت جریانات شمالی بارش‌ها علاوه بر مناطق مذکور در سواحل شمالی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضعیت هوای تهران اشاره کرد و گفت:‌ بر این اساس امروز شنبه آسمان پایتخت کمی ابری در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با دو درجه افزایش به صفر و پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همچنین در روز یکشنبه آسمان تهران کمی ابری با غبار صبحگاهی در اوایل شب نیمه ابری در پاره‌ای نقاط با بارش باران و برف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید. همچنین امروز استان‌های خراسان‌ رضوی و شمالی با حداقل دمای 11درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با 22درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین استان‌های کشور هستند. این در حالی است که در این مدت حداقل دمای 24استان کشور زیر صفر خواهد رفت.

کد خبر 195952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز