همشهری‌آنلاین: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون نسبت به روز گذشته درهمین ساعت کاسته شده است.

کودک الودگی هوا

به گزارش ایسنا، همچنین در میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

لازم به ذکر است ایستگاه‌های پیروزی، تهرانسر، دروس، شادآباد، شهرری، شهرداری منطقه 11، امام خمینی(ره)، پارک رازی، پارک شکوفه، پارک قائم و شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالم قرار دارد.

گزارش سازمان هواشناسی حاکی از آسمانی ابری همراه با بارش باران و برف در پاره‌ای نقاط مه آلود و وزش باد در اواخر وقت کاهش ابر است. به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باقی بماند.

اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن.

توصیه می‌گردد در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

کد خبر 195825
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز