همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در کلانشهرهای واقع در شمال کشور از 12 دی ماه تا 17 دی ماه خبر داد.

اسطوره ها با هم حرف می زنند

مهر نوشت: عبدالرضا امیدوار افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در روز سه شنبه وزش باد شدید و گردوخاک در جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

به گفته وی، روز چهارشنبه و پنجشنبه به سبب عبور موجی از تراز میانی جو بارش‌های پراکنده در بخش‌هایی از جنوب غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس پیش بینی می‌شود. همچنین در روز چهارشنبه در سواحل شمالی و در اواخر این روز و روز پنجشنبه در استان خراسان شمالی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

امیدوار با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج خواهد بود اظهار داشت: در سایر نقاط کشور تا اوایل هفته آینده جوی پایدار خواهیم داشت که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در کلانشهرهای صنعتی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در کلانشهرهای تهران، قم و کرج از بعدازظهر دوشنبه به سبب کاهش پایداری هوا و وزش باد، از مقدار آلاینده‌های جوی کاسته شد اما از امروز 12 دی ماه تا پایان هفته، جوی پایدار بر کشور حاکم می‌شود.

وی افزود: این شرایط سبب سکون نسبی هوا و وارونگی دما در لایه‌های پایین جو در بیشتر نقاط کشور می‌شود. بنابراین از سه شنبه تا پایان هفته در کلانشهرهای واقع در نیمه شمالی به ویژه اصفهان، تهران، کرج، اراک، مشهد مقدس و تبریز به سبب افزایش چگالی آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

کد خبر 196529
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز