سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در سالن شهید تهرانی مقدم شهرداری منطقه 20 برگزارشد؛ این همان سالنی است که قرار بود در آن مراسم معارفه شهردار جدید منتخب وزارت کشور برگزار شود؛ مراسمی که می‌توانست عامل رسمیت‌بخشیدن به طرح جدایی ری از تهران باشد اما با تلاش اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ثمر ننشست و با حکم قاضی دیوان عدالت اداری انتصاب شهردار ری غیرقانونی عنوان شد.

مهدی چمران

رئیس شورای شهر تهران همچنین در مورد نحوه انتخابات شورای اسلامی شهر تهران که اوایل سال آینده همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهدشد گفت: مجمع نمایندگان تهران و کمیسیون اصل 90به‌صورت کتبی و رسمی اعلام کردند که انتخابات شورای شهر تهران و ری باید به‌صورت یکپارچه برگزار شود.

به گفته چمران اساسا وقتی دم از وحدت و یکپارچگی می‌زنیم و به فکر اتحاد ملی هستیم چنین کارهایی درست نیست؛ باید از اصفهانی‌های باهوش یاد بگیریم که نقاط جمعیتی را با شهر خود تلفیق کردند و نتیجه مثبت هم گرفتند. چمران خواستار اصلاح قانون جدایی ری از تهران که 27سال پیش به تصویب هیأت دولت رسیده بود شد و از مجلس خواست در این‌باره اقدام کند.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر با اشاره به حکم صادر شده دیوان عدالت اداری درخصوص توقف انتصاب شهردار ری گفت: امیدوارم با حکم صادر شده فصل جدیدی در مناسبات مدیریت شهری و استانداری باز شود و آنچه به توسعه آبادانی و عمران پایتخت کمک می‌کند رخ دهد. حسن بیادی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر نیز خواستار آن شد تا از این به بعد هنگام اتخاذ تصمیماتی از این دست، از افرادی استفاده شود که حداقل دو واحد شهرسازی پاس کرده باشند.

احمد مسجد جامعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به حجم بالای اعتبارات اختصاص یافته به شهر ری گفت: اعتبارات اختصاص یافته به تهران کمتر از ری است. وی ادامه داد: حوزه ری و تهران به لحاظ عملکردی و کارکردی نمی‌توانند از هم جدا باشند. وی در عین حال از مسئولان خواست به جای طرح چنین مسائلی و واردآوردن فشارهای عصبی به مردم، کمی به‌فکر حل مشکلات تهران باشند.

بهبود وضعیت بیمه رانندگان تاکسی

دیروز لایحه اصلاح تبصره سی و هفتم مصوبه بودجه سال 1391شهرداری تهران به تصویب رسید. در جریان بررسی این لایحه معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به عدم‌همکاری سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه رانندگان تاکسی 50سال به بالا گفت: تأمین اجتماعی برای اجرای بیمه اجتماعی رانندگان تاکسی 50سال به بالا 32میلیارد تومان درخواست کرده که بسیار بالاست.

همچنین رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: به موجب تبصره 37قانون بودجه شهرداری مبلغ هفت میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی رانندگان تاکسی 50و 70سال به بالا درنظر گرفته شد که درخواست می‌شود این مبلغ برای اعطای وام قرض‌الحسنه، اعطای وام جهت خودروهای فرسوده، پرداخت کمک هزینه معاینه فنی خودرو و تأمین پوشش بیمه تکمیلی و هزینه‌های رفاهی رانندگان اختصاص یابد. وی درعین حال خواستار پوشش و ارتقای بیمه‌های درمانی رانندگان تاکسی شد.

بیادی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: رانندگان تاکسی کارمندان شهرداری هستند با این تفاوت که هیچ پناهی ندارند و حمایتی از آنها نمی‌شود و بهتر است یک‌بار برای همیشه با اجرای بیمه‌های اجتماعی این معضل را حل کنیم.معصومه ابتکار دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر لزوم بیمه‌های اجتماعی برای رانندگان 70سال به بالا گفت: تقاضا می‌کنیم با پرداخت هزینه اضافی با توجه به مشکلات معیشتی عدیده و وضعیت ناپایدار رانندگان 70سال به بالا مشکلات معیشتی آنها حل شود.

در ادامه جلسه تبصره 37مصوبه بودجه سال 91اصلاح و مقرر شد در قانون بودجه سال آینده تدابیر لازم برای بهبود وضعیت درمان و بیمه‌های اجتماعی رانندگان تاکسی اندیشیده شود.

پیشنهاد به شورای‌عالی استان‌ها جهت احیا و ایجاد شورای محلات

در ادامه جلسه روز گذشته همچنین یک فوریت طرح پیشنهادی به شورای‌عالی استان‌ها جهت احیا و ایجاد شوراهای محلات به تصویب رسید. در این‌باره احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: باید این امر به‌گونه‌ای صورت گیرد که اختیارات شوراهای محلات با شوراهای شهر تداخل پیدا نکند و موجب اختلاف این دو نشود.

وی در ادامه ایجاد شوراهای محلات را تجربه‌ای برای گذر کردن از چالش‌های اجرایی در سطح محلات خواند و گفت: این آیین‌نامه پس از تصویب به شورای‌عالی استان‌ها ارائه می‌شود و از این شورا به مجلس و دولت می‌رود.از آنجاکه این موضوع در مجلس در حال بررسی است و برای برگزاری انتخابات مجدد رأی مساعد دستگاه‌های اجرایی جلب نشد، ضرورت دارد این موضوع با فوریت تصویب شود.

کد خبر 197320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز