مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: برای سومین‌بار شورایاران منطقه 20به همراه جمعی از جوانان و اهالی منطقه شهرری نامه اعتراض‌آمیز خود را مبنی بر جدایی ری از تهران، برای دفتر مقام‌معظم رهبری ارسال کردند.

در سومین نامه اهالی شهر ری به رهبرمعظم انقلاب آمده است: موضوع کهنه جدایی ری از تهران که از طرف مسئولان وزارت کشور و استانداری تهران جهت اختلاف بین مردم متدین شهرری مطرح شده سبب رنجش متدینین، علما، نخبگان، جوانان، اصناف، ورزشکاران و دیگر اقشار ولایت‌مدار شهرری شده است و مغایر با فرمایش آن امام عزیز در تاریخ 10آبان‌ماه است که فرمودند ایجاد اختلاف در این برهه از شرایط کشور که بیگانگان با انواع و اقسام تحریم‌ها و دسیسه‌ها درصدد اختلاف انگیزی بین مردم هستند گواه این موضوع است.

در ادامه این نامه آمده است: گویا عده‌ای راهشان و تفکرشان در بدنه دولت جدای از منویات حضرتعالی است که به موضوعات اختلاف‌انگیز دامن می‌زنند. در این نامه شورایاران به نمایندگی از مردم این منطقه خواهان جلوگیری و مختومه شدن این طرح غیرکارشناسی، غیرعلمی و سلیقه‌ای شدند.

بنا براین گزارش در شهریورماه گذشته نیز دومین نامه اهالی شهرری خطاب به مقام‌معظم رهبری ارسال شده بود. امضا‌کنندگان این نامه توقف طرح جدایی ری از تهران را درخواست کرده بودند.از نظر امضا‌کنندگان این نامه، منطقه 20سالانه حدود 35میلیارد تومان از عوارض شهرداری عایدش می‌شود این درحالی است که بودجه شهرداری منطقه 20 که از سوی شورای شهر تهران به تصویب می‌رسد بالغ بر 300میلیارد تومان است؛ ضمن اینکه از نظر اجتماعی سابقه استقلال شهرهایی نظیر اسلامشهر، مؤید رشد حاشیه‌نشینی و مسائل امنیتی و اجتماعی در اطراف تهران است.

بنابراین گزارش نخستین نامه شورایاران منطقه 20 به دفتر مقام‌معظم رهبری نیز حاوی دغدغه‌های اهالی شهرری از تصمیم هیأت دولت و استانداری تهران مبنی بر جدایی ری از تهران بود که مطالبی را جهت استحضار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطرح کرده بودند.

کد خبر 196891
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز