همشهری آنلاین: جوزف استیگلیز برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2001 میلادی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی اروپا، درباره بروز تنش های جدید اقتصادی در سال 2013 میلادی در حوزه یورو هشدار داد.

برنده نوبل اقتصاد: تنش های اقتصادی اروپا نگران کننده است

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری فرانسوی تموآنییَژ، استیگلیز مشاور بیل کلینتون رییس جمهوری پیشین آمریکا، با اعلام این مطلب که سیاستگذاران اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته‌اند پیمان رشد اقتصادی را در کشورهای حوزه یورو به اجرا درآورند، از ادامه فرسایش اقتصادی حوزه یورو، به ویژه کشورهای یونان و اسپانیا، در سال 2013 میلادی خبر داد.

وی در مصاحبه با نشریه اقتصادی آلمانی هندلز بلات، وضعیت موجود اروپا را جدی‌ترین تهدید برای اقتصاد جهانی دانست و افزود، یونان و اسپانیا، کانون‌های اصلی بحران اروپا هستند و در چنان وضعیت ناامید کننده‌ای قرار دارند که هیچ نشانی برای خروج از آن به چشم نمی‌خورد.

برنده نوبل اقتصاد با اشاره به بحرانی که از ماه‌ها پیش منطقه یورو را گرفتار کرد، گفت، این بحران را نمی‌توان از طریق پیمان بودجه مورد حمایت اروپا مهار کرد.

وی افزود: راه حلی برای بحران یورو وجود ندارد چرا که بازخرید اوراق قرضه دولت ها از سوی بانک مرکزی اروپا مسکن موقتی است. تداوم سیاست بانک مرکزی در تحمیل ریاضت اقتصادی به کشورها به عنوان شرط کمک مالی، نتیجه ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت.

کد خبر 197142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز