مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از اینکه روز گذشته اعضای شورای شهر تهران افزایش ۱۰درصدی عوارض طرح ترافیک سال ۹۲ را نسبت به سال ۹۱ تصویب کردند، مشاور معاون شهردار تهران از آغاز مراحل تکمیل دریافت آرم طرح ترافیک از امروز (دوشنبه ۱۸ دی ماه) خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، وحید نوروزی با بیان اینکه با تصویب شورای اسلامی شهر تهران تعرفه عوارض طرح ترافیک سال آتی ۱۰درصد افزایش یافت، گفت: تاکنون برای آرم‌های طرح ترافیک سال۹۲ هزینه و وجهی از شهروندان دریافت نشده است. از این رو سامانه شهرداری تهران (Tehran. ir) از امروز به منظور تکمیل فرآیند دریافت آرم طرح ترافیک برای پذیرفته شدگان باز شده و آن‌ها می‌توانند نسبت به تکمیل و پرداخت وجوه خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام دریافت آرم طرح ترافیک سال۹۲ همانند ۲سال گذشته کاملا اینترنتی بوده است، گفت: تمامی مراحل پرداخت وجه آرم طرح ترافیک نیز به صورت غیرحضوری و الکترونیکی خواهد بود.

نوروزی اظهارداشت: واجدین شرایط تنها از امروز ۱۸دی ماه تا ۱۵بهمن ماه مهلت دارند نسبت به ارائه مدارک خود به دفا‌تر خدمات الکترونیک اقدام کنند. در عین حال چنانچه اطلاعات ثبت شده در سامانه با مدارک ارائه شده همخوانی نداشته باشد، از ارائه آرم طرح ترافیک به آن‌ها معذوریم.

وی با بیان اینکه سهمیه آرم طرح ترافیک سال ۹۲ همانند سال گذشته است، افزود: سهمیه طرح روزانه در سال گذشته ۱۰هزار مجوز بود که براساس مصوبه شورای عالی ترافیک برای سال ۹۲ میزان طرح روزانه به ۱۵ هزار مجوز افزایش پیدا می‌کند و سهم طرح سالانه هم ۸۵ هزار مجوز خواهد بود.

به گفته نوروزی از این تعداد بالغ بر ۷۰درصد به ارگان‌های دولتی، سهمیه بگیران، جانبازان، وانت بار‌ها و حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت و ۳۰درصد نیز به اشخاص حقیقی ارایه می‌شود. در عین حال همانند سال گذشته ۱۰هزار فقره به آژانس‌ها و ۱۰هزار فقره هم به اتحادیه و تعاونی‌های تاکسی بار تهران آرم طرح ترافیک تعلق خواهد گرفت.

نوروزی تصریح کرد: آرم طرح ترافیک سال۹۲ همانند سال های گذشته برای گروه‌های حمایتی مانند جانبازان بالای ۷۰ درصد رایگان خواهد بود. تعرفه طرح برای جانبازان ۳۵ تا ۷۰ درصد، معلولان و بیماران خاص و خبرنگاران معادل سیصد و شصت و دو هزار و پانصد ریال خواهد بود. در عین حال بقیه طرح‌ها هم با تصویب شورای شهر ۱۰ درصد افزایش یافت. همچنین ۲هزارفقره آرم به سهمیه جانبازان در سال ۹۲ اضافه خواهد شد.

وضعیت آرم طرح ترافیک خبرنگاران

مشاور معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه افزایش سهمیه آرم‌های روزانه و هفتگی به دلیل استقبال چشمگیر شهروندان از این نوع آرم بوده، گفت: با استقبال خوب شهروندان از این طرح‌ها میانگین فروش روزانه آرم طرح ترافیک در آذرماه به حدود ۸هزار فقره رسید. در عین حال با نصب دوربین‌های محدوده طرح ترافیک و فروش این نوع آرم شاهد کاهش تخلفات در مبادی ورودی محدوده طرح ترافیک بوده‌ایم. به طوری که از ۱۶۰ هزار تخلف در روز، این رقم به ۲۰ هزار تخلف کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه خبرنگاران نیز تنها با ثبت نام اینترنتی ارایه می‌شود، گفت: نامه تمامی رسانه‌های عمومی، روزنامه‌ها و سایت‌ها به مدیران عامل و مدیران مسئول آن‌ها ارسال شده و این افراد مکلف هستند در مهلت تعیین شده نسبت به اعلام اسامی خبرنگاران خود و کد پیگیری آن‌ها به سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران همانند سال گذشته اقدام کرده تا سامانه برای ثبت‌نام تکمیلی این افراد باز شود.

کد خبر 197105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز