همشهری آنلاین: معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک از اعلام اسامی پذیرفته شدگان آرم طرح ترافیک از 20 آذر خبر داد.

فارس نوشت: این تحولات از بررسی تقاضای متقاضیان طرح ترافیک تا ساماندهی موتورسیکلت سواران متخلف و از رونمایی از سامانه اطلاعات تجهیزات ترافیکی در بزرگراه‌ها تا واگذاری بهره برداری پارکینگ‌های سازمان ترافیک به شهرداری های مناطق را در بر می‌گیرد.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک در خصوص تحولات مذکور گفت: در حال حاضرتقاضای متقاضیان مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که تا سی ام آبان نسبت به ثبت نام اینترنتی درخواست خود اقدام کرده بودند، در دست بررسی است که نتایج آن بیستم آذر اعلام می‌شود.

وحید نوروزی افزود: متقاضیانی که تقاضای آنها مورد پذیرش قرار نگرفته تا 15 دی فرصت دارند تا از طریق مراجعه به سایت Tehran.ir نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند و متقاضیانی که تقاضای آنها مورد پذیرش قرار گرفته نیز از نیمه دوم دی می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک نسبت به ارسال مدارک خود اقدام نمایند.

وی از آغاز فعالیت مجدد ستاد تشدید مجازات موتورسیکلت سواران متخلف با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد و اظهار کرد: با آغاز فعالیت این ستاد، موتورسیکلت متخلفان به پارکینگ خلیج فارس منتقل میشود تا پس از طی مراحل قانونی و اعمال قانون نسبت به ترخیص آنها اقدام شود.

نوروزی افزود: در یک سال گذشته حدود 75 هزار دستگاه موتورسیکلت وارد این پارکینگ شده که 25 درصد آنها هرگز ترخیص نمی‌شوند و البته این که از هر چهار موتورسیکلت، تحویل یک موتور هرگز از سوی صاحبان آنها پیگیری نمی‌شود، نشان از آن دارد که بهای تخلف با موتورسیکلت در کشور به اندازه‌ای پایین است که متخلفان از تحویل موتور خود نیز صرف نظر می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که شهردار تهران سال 90 را سال نگهداشت تجهیزات شهری تعیین کرده، برای نخستین بار از سامانه اطلاعات نصب و نگهداری تجهیزات ترافیکی در شبکه بزرگراهی پایتخت مورد رونمآیی قرار می‌گیرد.

نوروزی افزود: این سامانه حاوی 18 هزار قلم اطلاعات معابر بزرگراهی از قبیل وضعیت خط کشی‌ها، تابلوهای هدایت مسیر، گاردریل‌ها و سایر تجهیزات ایمنی است که امکان کنترل نرم افزاری بزرگراه‌ها را به صورت لحظه‌ای برای مسئولان فراهم می‌آورد.

وی اعلام کرد: در راستای کاهش تصدیگری سازمان حمل و نقل و ترافیک، بهره برداری از 11 پارکینگ عمومی در اختیار این سازمان به شهرداری‌های مناطق واگذار شده و مسئولیت بهره برداری از این پارکینگ‌ها بر عهده مناطق شهرداری گذاشته شده است.

نوروزی افزود: نرخ جدید بهره برداری از پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران که نزدیک نرخ اتحادیه است، ابلاغ شده اما به منظور ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از پارکینگ‌های عمومی کماکان قیمت این پارکینگ‌ها از نرخ اتحادیه کمتر است.

مشاور معاون شهردار تهران در امور محیط زیست خاطرنشان کرد: اهتمام مدیریت شهری خدمات رسانی حداکثری به مردم است و به این منظور تمامی ساز و کارهای اجرایی مورد نیاز در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان که صاحبان اصلی شهر هستند، از سوی مسئولان شهری به کار گرفته شده است.

کد خبر 192760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز