همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه لایحه نرخ آرم طرح ترافیک سال ۹۲ به زودی به شورای شهر تهران ارایه خواهد شد گفت: نرخ مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک به طور حتم با نظر و همفکری اعضای شورای شهر تعیین و تصویب خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران هیچ اقدامی را بدون مصوبه شورای شهر تهران انجام نمی‌دهد و در خصوص نرخ آرم طرح ترافیک سال ۹۲ نیز با شورای شهر مشورت می‌کنیم تا در مورد نرخ‌های جدید تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: هرچند در قیمت تمامی خدمات و کالاهای کشور افزایش چشم گیری داشته‌ایم اما در خصوص نرخ آرم طرح ترافیک تلاش خواهیم کرد که نرخ‌های مصوب متعادل باشد و در این میان افزایش حدود ۱۰ تا ۱۲ درصدی منطقی به نظر می‌رسد.

معاون شهردار تهران همچنین در خصوص کاهش مجوزهای سالیانه و افزایش مجوزهای روزانه و هفتگی در سال ۹۲ گفت: ما تعداد کل مجوزهای طرح ترافیک را به هیچ عنوان افزایش نمی‌دهیم و می‌خواهیم تعداد کل ثابت بماند چون به وضعیت با ثبات رسیده‌ایم ولی اما در خصوص کاهش مجوزهای سالانه و افزایش مجوزهای روزانه و هفتگی احساس نیاز می‌شد که تصویب شورای عالی ترافیک این موضوع در سال۹۲ محقق خواهد شد.

وی افزود: در گذشته بسیاری از افراد که تنها برای روزهای خاصی از سال نیاز به آرم طرح ترافیک داشتند مجبور بودند مجوز سالیانه دریافت کنند و ضمن پرداخت هزینه بیشتر این فرصت از بقیه افراد جامعه که نیازمند ورود به محدوده طرح ترافیک در موارد و روزهای خاص بودند گرفته می‌شد اما با در نظر گرفتن بخشی از مجوزهای طرح ترافیک به عنوان مجوزهای روزانه و هفتگی این مشکلات مرتفع شده است.

تشکری گفت: اوایل استقبال زیادی از مجوزهای روزانه و هفتگی نداشتیم و از فروش روزی چند ده تا چند صد مجوز کار را شروع کردیم و لی در مهرماه به طور میانگین به استفاده ۷۷۰۰ مجوز روزانه رسیدیم و مردم خوب به کاربرد این نوع مجوز‌ها پی بردند.

وی ادامه داد: براساس جلساتی که با شورای عالی ترافیک داشتیم، مصوب شد که در سال ۹۲ در مجموع ۵ هزار آرم سالانه کم و به همین تعداد به مجوزهای روزانه و هفتگی ورود به محدوده طرح ترافیک اضافه شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: براین اساس در سال ۹۲ تعداد مجوزهای روزانه و هفتگی طرح ترافیک به ۱۵ هزار مجوز خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه سهمیه بگیران مجوز طرح ترافیک گروه‌های مختلفی مانند دستگاه‌های دولتی، ارگان‌ها و سازمان‌ها، مجامع تخصصی و صنفی و گروه‌های اجتماعی خاص مانند پزشکان، بیماران خاص و جانبازان و... هستند گفت: بخشی از گروه‌ها به خاطر شرایط جسمی برای ترددهای خود نیاز به آرم طرح ترافیک دارند مانند بیماران خاص و جانبازان و معلولان که از سهمیه طرح ترافیک این افراد در سال ۹۲ چیزی کسر نخواهد شد اما برای افزایش ۵ هزار مجوز روزانه و هفتگی به همین میزان از سهمیه سایر سهمیه بگیران کسر خواهد شد.

کد خبر 188927
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز