همشهری آنلاین: خبرگزاری شین هوا به نقل از یک رسانه محلی پاکستان گزارش داد که شمار کشته ‌شدگان حملات روز یکشنبه هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در منطقه وزیرستان جنوبی به دست کم 16 تن افزایش یافت.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان 16 کشته برجای گذاشت

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شین هوا از اسلام آباد، شبکه جئو پاکستان گزارش داد که در این حملات تاکنون هفت نفر نیز زخمی شده اند.

براساس این گزارش، در این حمله ؛ هواپیماهای بدون سرنشین امریکا چندین موشک را به اهداف مختلف در این منطقه قبیله نشین در شمال غرب پاکستان شلیک کردند که سه مخفیگاه شبه نظامیان منهدم شدند.

براساس گزارش رسانه های محلی پاکستان، پنج هواپیمای بدون سرنشین امریکا در این حملات حضور داشتند و هشت تا 10 موشک را به چندین هدف شلیک کردند.

به دنبال این حملات چندین خانه نیز آتش گرفت.

هنوز به طور دقیق هویت کشته شدگان مشخص نشده است این درحالی است که رسانه های محلی بر این باورند که چندین رهبر محلی شبه نظامیان در این حملات هدف قرار گرفته اند.

حملات روز یکشنبه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک پاکستان سومین نوع از این حملات در سال جدید میلادی بوده است. روز پنج شنبه نیز حملات این هواپیماها در منطقه وزیرستان جنوبی منجر به کشته شدن 10 شبه نظامی شد.

به دنبال این حملات، هزاران قبیله نشین در اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در خاک پاکستان تظاهرات کردند.

اما به نظر می رسد که آمریکا نسبت به اعتراض ها در پاکستان به حملات هواپیماهای بدون سرنشین بی اعتنا بوده است و واشنگتن همچنان بر استفاده از این نوع حملات در مرز پاکستان- افغانستان ادامه می دهد.

 

کد خبر 197005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز