همشهری آنلاین: حسین نجابت نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درباره قراری مبنی بر برگزاری نشست نمایندگان تهران با وزیر کشور برای تفاهم بر سر موضوع جدایی ری از تهران گفت: این نشست برگزار نشد اما نامه‌ای به استاندار نوشته شد که تعجیلی در جدایی ری از تهران صورت نگیرد.

حسین نجابت در گفتگو با همشهری آنلاین در واکنش به حکم استاندار تهران برای سرپرست شهرداری ری که با عنوان اجرای ماده 20 آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد شهرهای جدید صادر شده است، گفت: نظر اکثریت نمایندگان عضو مجمع نمایندگان تهران این بود که در جدایی ری از تهران عجله نشود و این موضوع در یک بحث جامع کاری پیگیری شود و یک طرح جامعی وجود داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان تهران با تأکید بر اینکه برای جدایی ری از تهران باید تصمیم جمعی گرفته می‌شد، خاطرنشان کرد: همچنین نامه‌ای به استاندار نوشته شد که تعجیلی در این کار صورت نگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات افزود: نظر مجمع نمایندگان تهران این بود که عجله نشود چون یک طرف می‌گفت شهرستان شدن ری در اختیار دولت است و دیگری هم معتقد است که این موضوع نیاز به مصوبه مجلس دارد.

بر طبق این گزارش، طی حکمی از سوی مرتضی تمدن استاندار تهران، حسین علیقلی‌زاده به عنوان سرپرست شهرداری ری منصوب شد.

در بخشی از این حکم انتصاب خطاب به علیقلی‌زاده آمده است: در اجرای ماده 20 آیین نامه اجرایی قانون ایجاد شهرهای جدید موضوع مصوبه (ه 26822ت 6892 مورخ 82/6/24) هیات دولت وزیران و با استناد به تبصره 3 ذیل ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 ، به موجب این حکم به عنوان سرپرست شهرداری ری منصوب می‌شوید.

کد خبر 197002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز