شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، توقف اجرای برنامه پزشک خانواده را شایعه خواند و آن را تکذیب کرد.

پزشک خانواده

دکتر سید حمید حسینی در این زمینه گفت: برنامه پزشک خانواده به عنوان یک طرح ملی و راهبردی در حوزه بهداشت و درمان ، یک تکلیف قانونی است که همواره اجرای آن مورد تاکید مسئولان وزارت بهداشت و دولت محترم بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه نیزبه صراحت بر اجرای این برنامه اشاره شده است و تعطیل بردار نیست.

به گزارش مهر، حسینی یادآور شد: آقای دکتر طریقت سرپرست وزارت بهداشت در کارنامه اجرایی خود از سال 72 پیگیر اجرای این طرح بوده، به گونه ای که در سال 77 ایشان در یکی از مسئولیتهایی که در کمیته امداد داشته است، اجرای این طرح را تا مرحله استقرار پزشک خانواده پیش برده است.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده به گونه ای طراحی شده است که در دل خود امکان اصلاح ویا تغییر در حین اجرا را دارد و نیاز به توقف طرح نیست، یادآور شد: همچنین مسئولان اجرایی این برنامه از نقطه نظرات ، پیشنهادات و انتقادهای سازنده افراد صاحبنظر، اساتید و پزشکان محترم برای بهینه کردن برنامه، استقبال کرده و می کنند.
حسینی در ادامه تاکید کرد: اراده سرپرست وزارت بهداشت، معاونین و روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور برای اجرای این برنامه به صورت مرحله ای و فاز به فاز بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با کمک دولت دهم و تخصیص اعتبارات مناسب، مردم کشورمان هر چه سریعتر از آثار و برکات این برنامه بهره مند شوند.

کد خبر 196830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز