یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

مهدی قمصریان: چندسالی است که اصولگرایان با چهره‌ای نو در عرصه رقابت‌های سیاسی حاضر شده‌اند و تا حدود زیادی در کسب پیروزی‌های انتخاباتی موفق بوده‌اند.

به نظر می‌رسد نوار این پیروزی‌ها که در پی هم و مدتی‌است ادامه دارد، تنها در صورتی تداوم می‌یابد که جریانات تأثیرگذار و چهره‌های شاخص در موارد اساسی با یکدیگر به توافق برسند. آنچه مهم‌تر است حفظ خط روندی واحد و تلاش در جبهه‌ای یکپارچه برای شکل‌گیری یک میدان رقابت سیاسی است.

عامل اصلی پیروزی

عضو شورای معتمدین اصولگرا معتقد است: برنامه اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم، تداوم راهبرد جبهه واحد اصولگرایی است.

مهدی چمران جمعه شب در اجتماع فعالان جبهه اصولگرا که با حضور تعدادی از اعضای شاخص این جریان و نیز برخی اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، آرایش سیاسی کشور و موقعیت جریان اصولگرا را در آستانه رقابت پیش‌رو تشریح کرد.

وی با یادآوری پیروزی جریان اصولگرا در دومین دوره انتخابات شورای اسلامی، این موفقیت را سرآغاز تحولی دانست که بر پایه اخلاص بنا نهاده شد و به خواست الهی اصولگرایان پیروز شدند.

چمران عامل اصلی پیروزی ملت ایران در مقاطع مختلف بعد از انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس را اخلاص دانست.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای معرفی چهره واحد در انتخابات ریاست جمهوری نهم در جریان اصولگرا و نیز ارائه فهرست واحد در سومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر چه این مهم میسر نشد اما باز هم تقدیر الهی بر پیروزی اصولگرایان و عدم بازگشت ملت به عقب بود که البته در شرایط فعلی لازم است از این اتفاقات درس عبرت بگیریم.

چمران خاطرنشان کرد: مردم زمانی به اصولگرایان رأی می‌دهند و آنان را برای خدمت انتخاب می‌کنند که گروه‌های اصولگرا با هم متحد باشند و تجربه موفق دومین دوره انتخابات شوراها و مجلس هفتم مؤید این مطلب است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: دوم خردادی‌ها در سومین دوره انتخابات شورای اسلامی از تجربه دومین دور این انتخابات عبرت گرفتند و آن را عملیاتی کردند اما اصولگرایان در این دوره از انتخابات دست به کاری زدند که دوم خردادی‌ها به اعتبار تجربه‌ای که از گذشته داشتند، از آن پرهیز نمودند.

چمران با اشاره به نامگذاری سال 86 به نام سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» از همه گروه‌های اصولگرا خواست حول محور این شعار، راهبرد استراتژیکی را اتخاذ کنند و اتحاد واقعی داشته باشند.

وی همچنین از اصولگرایان خواست مسائلی که در گذشته موجب شد آنان به وحدت مورد نظر نرسند و مشکلاتی را برای آنان ایجاد شود، کنار بگذارند و با خلوص نیت به سمت اتحاد باز گردند.

این چهره سرشناس اصولگرایان خطاب به گروه‌های اصولگرا متذکر شد: اگر به سمت اتحاد بازگردیم، خداوند ما را هدایت می‌کند؛ وگرنه هیچ تعهد و وعده الهی نیست که اگر تشتت و تفرق داشته باشیم خداوند ما را پیروز گرداند.

چمران اتحاد ملی را نیاز و تکلیف همه گروه‌ها و جناح‌های کشور دانست و بیان داشت: مطمئناً این شعار برای رقبای ما نیز صدق می‌کند؛ چرا که اتحاد ملی فراتر از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی است و همه ما نیازمند اتحاد در برابر دشمن خارجی هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کرد:این موفقیت‌ها موجب امیدواری ملت‌های آزادیخواه دنیا شده و به همین دلیل است که آنان در سفرهای روسای جمهور و مجلس شورای اسلامی کشورمان، از آنان استقبال کم نظیری به عمل می‌آورند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، لازمه پیروزی اصولگرایان در رقابت پیش رو را اتخاذ راهبرد وحدت دانست و افزود: در صورت عمل به این مهم خواهیم توانست مجلس هشتم و سپس انتخابات بعدی ریاست جمهوری را از آن خود کنیم.

به اعتقاد چمران، راهکار اصولی برای رسیدن به اهداف مورد نظر برنامه‌ریزی و مدیریت پیشبرد راهبرد اتحاد در مسیر صحیح همراه با اخلاص است.

وی با اعتقاد به این که انتخابات سراسر کشور متاثر از فضای انتخاباتی تهران است، یادآور شد: در انتخابات مجلس هشتم باید هم در تهران و هم در سراسر کشور با راهبرد جبهه واحد اصولگرایی حرکت کنیم.

وی اصولی‌ترین راهکار برای رقابت با جریان رقیب را وحدت و انسجام اصولگرایان دانست.
چمران، نمایش توان مدیریتی موفق از قوای کشور را مصداقی بارز برای موفقیت جبهه اصولگرایان خواند و افزود: اگر در این مرحله موفق باشیم قطعاً مردم با توجه به آثار خدمات نیروهای متعهد به اصولگرایان متمایل می‌شوند.

وی با اشاره مجدد به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های داخلی و خارجی به ویژه در مسئله انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز بیان داشت: این پتانسیل در اصولگرایان هست که با توان مدیریتی و خلوص، کشور را اداره و میان خود یکپارچگی را تقویت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و درخصوص انتخابات شهردار تهران از سوی شورای جدید تصریح کرد: ان شاء الله با حسن نیت اعضا بحث شهرداری هم حل خواهد شد.

وی افزود: در انتخابات شهردار، نظر شخصی مطرح نیست بلکه این مجموعه اعضاست که باید تصمیم بگیرند.

چمران متذکر شد: با توجه به این که هنوز شورای سوم تشکیل نشده است، در این رابطه بحث جدی نکرده‌ایم و اصولاً بحث اشخاص مطرح نشده است و روی مسائل دیگر بحث کرده‌ایم که به موقع آن بحث‌ها نیز آغاز می‌شود. از خدا می‌خواهم هدایت کند تا به بهترین گزینه برای شهرداری تهران برسیم.

مهدی چمران در جریان سومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر،عضو شورای 7 نفره معتمدین اصولگرا بود.

عناصر مورد اعتماد

عضو فراکسیون اصوگرایان مجلس هم گفت: مجموعه اصولگرایان طیف گسترده ای هستند که یک لیدر نمی تواند آن را راهبری کند.

علیرضا زاکانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مجموعه اصولگرایان را جمعی دانست که از سلایق مختلف تشکیل شده است و در خصوص لزوم هدایت این مجموعه گفت: یک فرد نمی تواند این طیف گسترده را راهبری نماید بلکه با توجه به تنوع سلایق در آن باید جمعی از عناصر مورد اعتماد اصولگرایان مجدداً گرد هم درآیند و شرایط را به سمتی برند که عقل و خرد جمعی آنها بتواند راهبری این جریان را بر عهده گیرد.

وی افزود: الگوهایی همچون شورای معتمدین با گستردگی بیشتر و حضور سلایق مختلف اصولگرا می تواند عهده دار این کار شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در خصوص حضور گروه های جوان با سلایق متفاوت در مجموعه اصولگرایان و لزوم وحدت جریان اصولگرا از طریق ائتلاف این گروه های جوان با گروه‌های با سابقه در آن تصریح کرد: در جریان اصولگرا همگی پذیرفته اند که همه حق فعالیت سیاسی را دارند ممکن است مجموعه هایی نیز باشند که به نوعی برآیند عمومی را نپذیرند اما تجارب گذشته به ما نشان داده که ما باید حتماً به سمتی رویم که به جریان اصول گرا کمک کنیم به یک وحدت و همگرایی و تفاهم مجدد برای اثر بخشی در حوزه سیاسی و اجرایی و ورود به انتخابات آینده دست یابد.

زاکانی از وجود هر گونه رایزنی با یک چهره شاخص سیاسی - مذهبی برای گرفتن لیدری مجموعه اصولگرایان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: بین دوستان صحبت‌هایی مختلف وجود دارد، اما در خصوص فرد خاصی چیزی نشنیده‌ام.

کد خبر 19661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز