همشهری آنلاین: رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: حداقل شش باشگاه لیگ برتری در خطر کسر امتیاز قرار دارند.

حسن زاده کمیته انضباطی

اسماعیل حسن‌زاده در گفت و گو با  فارس در مورد اینکه قرار بود در نیم فصل دوم از باشگاه‌های بدهکار امتیاز کسر شود، گفت: در حال جمع‌بندی هستیم و با توجه به مبالغ بدهی باشگاه‌ها از آنها کسر امتیاز می‌شود. 40 باشگاه در لیگ برتر، دسته یک، دو و سه در خطر کسر امتیاز قرار دارند، مگر اینکه در روزهای باقی‌مانده بدهی‌هایشان را تسویه کنند. به طور مثال پاس همدان در یکی دو روز گذشته بیش از نیمی از بدهی‌هایش را پرداخت کرده است.

حسن‌زاده در مورد اینکه چه تعداد از این باشگاه‌ها لیگ برتری هستند، گفت: حداقل 6 باشگاه لیگ برتری در خطر کسر امتیاز قرار گرفته‌اند. البته در بررسی اولیه 12 باشگاه بودند و اکنون هم 10 یا 11 باشگاه لیگ برتری بدهی دارند اما برخی در حال پرداخت این بدهی‌ها هستند مثلا باشگاه راه آهن رقمی در حدود 2 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

رئیس کمیته انضباطی در مورد مبلغ این بدهی‌ها و اینکه باشگاه‌ها تا چه زمانی فرصت خواهند داشت که بدهی‌های‌شان را بدهند، گفت: به طور دقیق هنوز جمع بندی نشده اما بدهی‌هایی که کمیته انضباطی برایش رای صادر کرده در حدود 3 تا 5 میلیارد تومان است ولی بدهی‌های بیرونی باشگاه‌ها بسیار بیشتر از این است. بدهی‌ها بیرونی باشگاه‌ها بیشتر از این است از بدهی به لباس فروش تا آژانس هواپیمایی این ارقامی که گفتم بدهی‌هایی است که برایش رای صادر شده است. مثلا سوم بهمن ماه جلسه رسیدگی به شکایت علی دایی از پرسپولیس است و هنوز این ارقام را حساب نکرده‌ایم. حداکثر دو هفته دیگر در مورد باشگاه های بدهکار رای صادر خواهیم کرد.

حسن‌زاده در مورد پرونده احضار صادق درودگر به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، گفت: رای این پرونده صادر شده و به زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 196496
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز