همشهری‌آنلاین: رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان از جمع‌بندی و ارائه نظرات کارشناسی انبوه سازان کشور برای افزایش مجدد و بیشتر قیمت مسکن مهر واحدهایی که پیشرفت آنها زیاد نبوده است، خبر داد.

فارس نوشت: ایرج رهبر مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت مسکن مهر ابلاغ شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است، تصریح کرد: افزایش قیمت مسکن مهر از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است، اما همچنان ما منتظر جمع‌بندی نظرات کارشناسی انبوه‌سازان هستیم چرا که اعتقاد داریم باید قیمت مسکن مهر افزایش بیشتری پیدا می‌کرد.

برخی از موارد ابلاغیه مسکن مهر مناسب و برخی از موارد آن خوب نیست

وی ادامه داد: انبوه‌سازان همچنان در حال بررسی ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی برای افزایش قیمت مسکن مهر هستند، چرا که برخی از موارد این ابلاغیه مناسب و برخی از موارد آن خوب نیست.

رهبر با تأکید بر اینکه موارد خوب ابلاغیه شامل حال انبوه‌سازانی که در اواخر کار ساخت مسکن مهر هستند می‌شود، اظهار داشت: انبوه‌سازانی که در اوایل کار خود در پروژه مسکن مهر هستند این ابلاغیه چندان به نفع آنها نخواهد بود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان اضافه کرد: برای انبوه سازانی که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند تفاوت قیمت مصالح ساختمانی مثل میلگرد و سیمان بیشتر از مبلغی است که اعلام شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که نظر انبوه‌سازان در خصوص افزایش مجدد قیمت مسکن مهر در حدّ چه میزانی است، گفت: باید انبوه‌سازان نظرات کارشناسی خود را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کنند و باید یک مقدار بیشتر بر روی افزایش قیمت‌ها کار شود تا بر روند اجرایی کار مسکن مهر وقفه‌ای ایجاد نشود.

رهبر در پاسخ به این سؤال که منظور شما این است که قیمت واحدهایی که تازه کار ساخت آنها شروع شده باید افزایش بیشتری پیدا می‌کرد، تصریح کرد: دقیقا چرا که قیمت میلگرد و آهن‌‌آلات هر کیلو 1000 تومان تفاوت قیمت با شروع احداث مسکن مهر دارد، بنابراین باعث می‌شود که بیش از 45 هزار تومان در هر مترمربع افزایش قیمت میلگرد داشته باشیم.

افزایش بیشتر مسکن مهر هفته آینده تقدیم وزیر می‌شود

وی با بیان اینکه این موضوع باید بررسی شود تا جوابگوی انبوه سازان نیز باشیم، ادامه داد: این نظرات در حال جمع‌آوری است و تا هفته آینده تقدیم وزیر راه و شهرسازی خواهد شد.

در ابلاغیه ای که وزارت راه و شهرسازی در 20 آذر ماه ابلاغ کرد قیمت تمام شده انواع واحدهای مسکونی مهر بسته به میزان پیشرفت کار برای هر مترمربع بین 15 هزار تومان تا 40 هزار تومان افزایش یافت که البته به گفته یک مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی این افزایش قیمت بدون احتساب ما به التفاوت هزینه آسانسور است چرا که قیمت آسانسور طی دو ماه گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس این ابلاغیه افزایش قیمت ساخت مسکن مهر برای واحدهایی که قسط اول تسهیلات بانکی را دریافت نکرده‌اند 40 هزار تومان به ازای هر متر مربع است.

بر اساس این گزارش، با محاسبه این افزایش قیمت ها می توان دریافت که افزایش قیمت تعیین شده برای واحدهای مسکونی مهر در حد 5 تا 10 درصد است و اعلام اینکه افزایش قیمت مسکن مهر تا 30 درصد خواهد بود خبری کذب است.

کمترین افزایش قیمت مربوط به قسط چهارمی ها طی شروطی

این گزارش می‌افزاید: آن دسته از واحدهایی که تا تاریخ اول مهر ماه سال جاری قسط چهارم تسهیلات بانکی خود را دریافت کرده‌اند ولی عملیات ساختمانی آن پایان نیافته است، چنانچه تا پایان سال 91 نسبت به اتمام عملیات ساختمانی و تحویل کلیه واحدهای موضوع قرارداد خود اقدام کنند و برای آنها دفترچه فروش اقساطی توسط بانک صادر شود تنها مشمول دریافت 5 هزار تومان ما به التفاوت به ازای هر مترمربع زیربنا می‌شوند.

کد خبر 196495
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز