همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس با اعلام احراز موارد مغایرت مصوبه اخیر هیات وزیران درباره صدور مجوز برای استخدام ۱۵۰۰ نفر در نهاد ریاست جمهوری با قانون، تصریح کرد: اگر دولت در زمان مقرر، نسبت به اصلاح ایرادات مصوبه خود اقدام نکند، آن بخش ملغی‌اثر اعلام می‌شود.

حسین سبحانی نیا گفت: در جلسه‌ای که هیات تطبیق مصوبات دولت با قانون ، برگزار کرد،‌ مصوبه هیات وزیران که به بقایی اجازه استخدام ۱۵۰۰ نفر را بدون قید و شرط داده بود، مغایر با قانون شناخته شد.

نماینده نیشابور در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت افزود: هیات وزیران در تاریخ ۲۹ آذر ۹۱ صدور مجوز برای معاون اجرایی مبنی بر استخدام ۱۵۰۰ نفر در نهاد ریاست جمهوری و همچنین اعطای مجوز به استانداران برای جذب و استخدام ۴ هزار نفر در هر استانداری صادر کرده و هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی،روز گذشته مصوبات اخیر مربوط با استخدام را خارج از نوبت در اولویت بررسی قرار داده است.

وی با بیان اینکه این گونه مصوبات طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی بررسی می‌شود، تصریح کرد: این مصوبه با مواد ۵۱، ۵۷ و ۶۸ برنامه پنجم توسعه و ماده ۴۴ قانون خدمات مدیریت کشور مغایرت دارد و هیات تطبیق قوانین موارد اختلاف آن با قانون را به رییس مجلس اعلام می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس یادآور شد: دولت در زمان مقرر بین یک هفته تا ۱۰ روز باید نسبت به اصلاح ایرادی که گرفته شده اقدام کند؛ اگر اصلاح صورت گرفت، رفع مانع می‌شود و اگر اصلاح نکرد، آن بخش مورد ایراد، حذف و ملغی‌اثر اعلام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس،‌ موارد مغایرت مصوبه استخدام ۱۵۰۰ نفر در نهاد ریاست جمهوری را احراز کرده و به استحضار رییس مجلس می‌رساند و او نیز در صورت تشخیص، برای اصلاح مصوبات به دولت اعلام می‌کند.

 

کد خبر 196448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز