گروه اقتصادی: اظهارات جدید مقامات اجرایی و تقنینی حاکی از تداوم اختلاف بر سر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست .

به گزارش همشهری، درحالی که دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها از برنامه‌ریزی دولت برای فاز دوم خبر می‌دهد، رئیس مجلس برای چندمین بار در 10 روز اخیر ، اجرای فاز دوم را به مصلحت ندانست.محمد رضا فرزین دیروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه دولت کار مطالعاتی انجام می‌دهد که چگونه وارد فاز دوم شود، افزود: دولت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را در بودجه سال 92پیشنهاد می‌کند و اکنون در حال بررسی ابعاد طرح برای پیشنهاد در بودجه هستیم.

علی لاریجانی هم در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با اشاره به مصوبه مجلس در مورد منع اجرای فاز دوم هدفمندکردن یارانه‌ها در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: البته در تدوین و اجرای این طرح دولت هم با ما هم نظر بود، اما اکنون چیز دیگری در این رابطه می‌گویند. رئیس مجلس در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: ما جلسه گذاشتیم و در جلسه گفتند ما قبول داریم فاز دوم اجرایی نشود. اما بعد از آن می‌آیند و می‌گویند که مجلس در این رابطه دست ما را بسته است.

علی لاریجانی با اعلام اینکه مجلس در شرایط فعلی تورم کشور با اجرای فاز دوم هدفمندکردن یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت به‌ویژه گازوئیل و بنزین مخالف است، یادآور شد: به‌طور حتم کشور به جای اجرای اینگونه طرح‌ها، نیازمند ثبات اقتصادی است. لاریجانی ادامه داد:

وقتی رشد نقدینگی از ۶۵ هزار میلیارد به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد حتما در کشور تورم ایجاد می‌شود، حال اگر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم به اقتصاد تزریق کنیم قطعا این موضوع بحران اجتماعی را در کشور ایجاد می‌کند. او با انتقاد شدید از عدم‌حمایت دولت از صنعت و کشاورزی، تأکید کرد: در اکثر سال‌ها ما بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار واردات داشته‌ایم اما در این چند سال اخیر بین ۶۰ تا ۷۰ میلیارد دلار محصول وارد شده است، حال این سؤال پیش می‌آید که ۲۰میلیارد دلار کجا ۶۰ تا ۷۰ میلیارد دلار کجا؟

کد خبر 195940
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز