مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

گروه شهری: تنها 37 درصد از اراضی واقع برسرراه احداث ادامه بزرگراه امام علی (ع) درمنطقه 15 تملک شده است و سایر اراضی نیز با به کارگیری بخش خصوصی و ایجاد ظرفیت جایگزینی از طریق توافق‌های ریالی یا تهاتری ملکی انجام می‌شود.

ضرورت ایجاد محیط شهری برخوردار از دسترسی‌های مطلوب براساس اهداف چشم انداز توسعه تهران، بزرگراه دولت آباد و اتصال آن به گردنه تنباکویی که مدتی عملیات اجرایی آن معطل مانده بودبا برطرف کردن معارضات موجود در سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گفته پورنبوی شهردارمنطقه 15 با این اقدام ترافیک شرق به غرب و بالعکس از محدوده میدان بسیج کاهش یافته به دنبال آن کاهش آلایندگی محیط، جلوگیری از استهلاک و افزایش سرعت در سفرهای شهری و برون شهری در محدوده حریم تهران به وجود می آید.

پور نبوی با اشاره به عملیات اجرایی بزرگراه شرق گفت: این بزرگراه که از تهرانپارس، جاده دماوند و ضلع شرقی قصر فیروزه به گردنه تنباکویی وصل می شود، موجب توزیع ترافیک شمال – جنوب خواهد شد، که در این راستا مطالعات لازم صورت گرفته، هزینه رفع معارضین تامین و مسیل یابی روی زمین نیز انجام شده است. وی اظهارامیدواری کرد امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود.

شهردار منطقه 15 همچنین از تکمیل باند تند رو بزرگراه امام رضا(ع) خبرداد و افزود: با تکمیل این باند به عنوان تنها کریدور ارتباطی شرق تهران، شاهد عبور ایمن شهروندان و ترافیک روان در منطقه خواهیم بود.

وی ازتوسعه شبکه حمل و نقل ریلی منطقه 15 سخن گفت و افزود: سال گذشته مقدمات انجام مطالعات اجرایی برای توسعه مترو در منطقه با حضور مدیر عامل مترو صورت گرفت ومقرر شد تا در امتداد مسیر بزرگراه بعثت از ایستگاه خزانه، مسیری به میدان بسیج ایجاد شود.

بنا براین گزارش، احمددنیا مالی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در بازدید خود از منطقه 15 گفت: این منطقه را به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص جغرافیایی به عنوان یکی از محورهای اساسی و مهم ورودی- خروجی شهربه شمار می‌رود.

کد خبر 19591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز