همشهری‌آنلاین: مردم آفریقای جنوبی به شدت نگران حال رهبر آزادی بخش کشورشان و مبارز ضدآپارتاید هستند.

nelson mandela

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، نلسون ماندلا رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی از بیمارستان مرخص شد. ماندلا سه هفته برای درمان بیماری عفونت ریه در بیمارستانی در آفریقای جنوبی بستری بود. در این مدت، یک عمل جراحی هم برای برداشتن پروستات ماندلا انجام شد. ماندلا نود و چهار سال سن دارد .

وی فقط به آن علت مورد احترام نیست که پس از چند دهه حکومت آپارتایدی ، نخستین رئیس جمهور سیاهپوست آفریقای جنوبی شد بلکه علت دیگر احترام به او، نقش نمادین وی به عنوان پدر ملت آفریقای جنوبی است.

نلسون ماندلا در کشور خودش و در سراسر جهان احترام بسیار زیادی دارد و انتظارها هم از او زیاد است. اما باتوجه به کهولت سن نلسون ماندلا، او دیگر نمی توان همگام با این انتظارها عمل کند. او دیگر نمی تواند همانند گذشته در محافل عمومی ظاهر شود و شوخ طبعی داشته باشد. وی در دو سال گذشته، در محافل عمومی ظاهر نشده بود.

به همین علت، انتقال وی به بیمارستان درسه هفته قبل سبب بروز موج شدیدی از نگرانی در میان مردم آفریقای جنوبی شد.
دولت آفریقای جنوبی درباره روند بهبود حال رئیس جمهور سابق این کشور خبرهایی منتشر می کند.

جیکوب زوما ، رئیس جمهور کنونی آفریقای جنوبی نیز از سلف خود در بیمارستان عیادت کرد.

سنگ صفرا که برای ماندلا مشکل ساز شده بود برداشته شده است. اما باید روند مداوای وی در خانه اش ادامه پیدا کند. مردم آفریقای جنوبی از این خبرها استقبال کرده اند. آنها می گویند خبر بستری شدن ماندلا در بیمارستان، آنها را شوکه کرد وحالا که از بیمارستان مرخص شده است به آینده امیدوارهستند زیرا او نماد امید و تلاش برای موفقیت است. ماندلا در سراسر جهان، محبوبیت بسیار زیادی دارد. همسر او می گوید با پیرشدن ماندلا، حافظه او رنگ می بازد. باآنکه حال ماندلا رو به بهبودی است، دولت آفریقای جنوبی خواستار آن شده است که به حریم شخصی او احترام گذاشته شود تا او روند بهبودکامل خود را طی کند.

کد خبر 195864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز