یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مورگان فریمن بازیگر سینمای آمریکا که از حیث چهره ظاهری و فیزیک شباهت زیادی به نلسون ماندلا رئیس‌جمهور پیشین آفریقای جنوبی دارد، سال آینده زندگی ماندلا را بازی می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی ژون آفریک، این برنده اسکار که در حال حاضر ‪ ۷۰‬سالگی خود را سپری می‌کند، در فیلمی که سال ‪۲۰۰۸‬ میلادی ساخته می‌شود، در نقش ماندلا ظاهر خواهد شد.

کلینت استوود هنرپیشه و کارگردان مشهور هالیوود، به احتمال زیاد کارگردانی این فیلم با داستان حضور نلسون ماندلا رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی در جام جهانی سال ‪ ۱۹۹۵‬راگبی را بر عهده می‌گیرد.

خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس پیش از این گزارش داده بود که انگیزه اصلی "استوود" برای مشارکت در ساخت این فیلم به خاطر ارتباط داستان کلی فیلم با پایان اختلاف و جنگ بین سیاهان و سفیدپوستان آفریقا است.

در داستان فیلم که به وسیله جان کارلین خبرنگار انگلیسی به رشته تحریر درآمده، نقش ماندلا و استفاده بهینه وی از فینال مسابقات جام جهانی راگبی سال ‪ ۱۹۹۵‬در آفریفا برای از بین بردن اختلافات و نزدیک کردن سیاهان و سفید پوستان این کشور به یکدیگر به تصویر کشیده خواهد شد.

فریمن قرار بود در سال ‪ ۲۰۰۲‬میلادی، در فیلمی به کارگردانی شکار کاپور از هند حضور داشته باشد، امابه دلایل مالی و نیز قوی نبودن فیلمنامه این امر محقق نشد.

کد خبر 33971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز